Problemer: mange har været udsat for skader. Meget rust-udsat. Nedstildt motor efter hård kørsel.
Generalt går manta\'en ikke let i stykker, men det er ved at været en ældre bil, dog er den meget billig i reservedele. Jeg kan kun anbefale bilen, selvom jeg selv køre Mercedes*GS*
1: Det er meget dyrt t forsikre en bil som 18 årig, også uden kasko. Da jeg blev 18 og ville forsikere bilen, så lå prisen på 4500 ,- årligt konstant...
Jeg gjorde så det at jeg fik den forsikret i min fars navn, således at det var hans bil. Det er du nemlig nødt til, da det ikke er lovligt at stå som bruger. Men der er jo ingen der siger noget til hvis du låner de gamles bil :o)
Min onkel har haft en Opel Manta, og han kan oplyse at den kan køre 12 km/liter
Ang. om det er en billig bil at køre i rent reservedelsmæssigt, så ja. Det er en gammel bil, men samtidigt er den meget stabil, ig skulle uheldet være ude, så er reservedele ikke så satans dyre......
-Go 4 It......
PS: Husk nu at der oxo er vægt afgift.... 2-3000 årligt....
Hej. Selvfølgelig skal der terningerne i. De er allerede blevet købt :) Jeg ringede lige til nogle forskellige forsikringselskaber og priserne strækker sig fra 7100 til 12000 kr! Det er en god slat :)
Shit en forsamling bondemænd der er herinde! Opel Manta er den ultimative bonderøvsbil, som signalerer TOTAL BRIAN!
Gamle Opel\'er ruster værre end Lada\'er og er generelt ELENDIG kvalitet! Prøv bare at kig på de gamle lister fra bl.a. TÜV eller Bilprovningsinstituttet hvor du vil se at Opel\'er fra samme tid, primært Kadetten ligger HELT i bunden! Hvis Manta\'en var solgt i nok eksemplarer til at komme på listen ville den være endnu længere nede! Du kan næppe finde et dårligere køb end en gammel Opel.
Vil du have en bil der ser lidt sportslig ud, så kig efter en Celica eller Coupe-modellerne fra Nissan. Og hvis du vil have en egentlig sportslig bil (hvilket man ikke ligefrem kan kalde sådan en gammel Manta-spand) så find en GTI (IKKE GOLF) eller endnu bedre en MR2 (lidt dyrere) Alle disse er både betydelig bedre biler, og ikke mindst MEGET bedre kvalitet.
Og så signalerer de ikke så meget Brian som en Manta gør!
Jeg ved godt at du hedder Brian, men det er altså det udtryk man bruger!
Hmm, Jeg er nu også en Brian og jeg skal da også have et par Cerwin Vega strokere sammen med et par kæmpe forstærkere så jeg kan vække alle i byen om natten når jeg kommer hjem.
Jeg syntes det er en kæmpe fed bil og den kan gejles totalt meget samt motoren er god at tune har jeg læst.
NanoQ >>>> Hvilke erfaringer har du haft der er dårlige med en Manta?
gennemtærede vanger, gennemtærede svejsninger ved hjulophæng, dørstolper der ruster væk indefra osv.
Motorerne har ofte gået meget langt. Men det betyder intet. Motorerne kan for det første tåle at gå langt, og for det andet er det billigt at finde en \"ny\" brugt hos en hugger. Der er ingen problemer. Du skal være opmærksom på, at de 12 km/l der er nævnt tidligere, skal tages med et gran salt. Jeg har ikke været udsat for en Manta, der i gennemsnit er kommet op på 9 km/l. Det er ikke unormalt at de kun går 7-8 pr. liter. Ofte pga. defekte kaburatorer (Sørg for at finde en med automatchoker!)
Men en Manta er efterhånden en gammel spand. Du skal være mere end normalt heldig for at finde én i en rimelig stand.
Kan du ikke selv lave bil, ville jeg holde mig langt væk fra sådan en tingest. Det kan hurtigt blive et grimt bekendtskab.
Som førstegangskøber skal du også være opmærksom på, at en Manta er noget af det dyreste du kan få forsikret. Mange forsikringsselskaber vil ikke engang røre dem med en ildtang, da det meget typisk ikke er dem der kører mest stille og roligt, der er forfaldne til Manta\'en. Men det har du jo nok fundet ud af ;)
Du skriver til sidst, at motoren er nem at tune. Og det passer da. Motorer fra dengang er ren mekanik. Intet elektronisk gejl. Det giver en masse muligheder. Skal du alligevel ud og kigge ny kaburator, kan man få meget sjov ud af Webere. Det er desuden ikke svært at bygge den om til direkte indsprøjtning. men SÅ bliver det dyrt i benzin. Bare husk grænsen på 20% forøgelse af effekt.
Var jeg dig, ville jeg nok gøre mig andre overvejelser, med mindre penge var ligegyldige. Du kan få masser af bil for det halve pr. måned af, hvad det vil koste at køre Manta.
Jeg syntes Manta\'en er fræk og har sjæl!...Det er ikke annonym riskoger. Det skal lige siges jeg ikke selv hedder Brian!*G* Selvfølgelig er der bedre biler på markedet, men de er fanmer ikke så frække, der er noget \'mini-trans-am\' over den. Går man til Opel træf, ved man også FOR flot og stilet en Manta i Audi-grøn lak står*S* Jeg ville dog fortrække en Manta 2,0 GSI, den er ikke meget dyrer end 1,8\'eren og meget sjovere.
Manta 2,0 GSI: 110 HK, 10,5 0-100 sek. 192 km/t, 12 km/l og en vægt på 1000 kg.
Du skal bare ikke fortælle forsikringsmanden den hedder GSI, DET KOSTER!*G* Jeg har selv haft en Kadett 2,0 16V GSI. Jeg slap dog billigt da jeg ikke sagde det frække \'GSI\'*S*
Men du skal nok lede længe efter en sund Manta, mange er blevet kørt hårdt og du skal holde dig langt væk fra Manta\'er der allerede er tunet! Du skal altid lade en mekanikker kigge på bilen før du køber(en mekanikker er altid ville til at gøre det for en kasse bajer*S*).
Mvh.
Enforcer.
PS : Hvis du virkelig vil have en fed bil, så køb en Mercedes C 2,3 kompressor med AMG-styling og Kleemann tunet(225 hk)......Men det er bare min mening*GF*
Fik Brian købt sin manta - og hvor og hvordan har du så fået den totalskadet, og evt. brækket et par lemmer?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.