Avatar billede lille_my Nybegynder
01. oktober 2004 - 16:03 Der er 3 kommentarer

wireless netværk proplemer, hardware?

Hi

Jeg har lige været i kvickly og købe det trådløse netværkssæt de havde fra SMC. Nu er jeg kommet hjem, og har sat det til, og rodet lidt med det. Det virker bare ikke. Jeg har en ide om det er fordi den ikke installere den USB adaptor der følger med ordentligt. i min device manager siger den "This device cannot start. (Code 10)"... nogen der ved hvad der er galt. Derudover har jeg ikke den fjerneste ide om hvordan man sætter et trådløst netværk op, troede bare det var plug'n'play.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
01. oktober 2004 - 16:11 #1
Når den ikke kan starte enheden lyder det af en af to ting:
1) Driveren er ikke installeret ordentligt
2) Der er ikke nok strøm til USB adapteren (har du sat den til gennem en usb hub sammen med en masse andre ting)
Det burde være rimeligt plug 'n' play - du skal dog være opmærksom på, at i standard konfiguration er der nok ikke kryptering på WLAN - hvilket vil sige at alle kan opsnuse de data du sender + <b>kan benytte din forbindelse</b>
Avatar billede lille_my Nybegynder
01. oktober 2004 - 16:15 #2
det var noget med nogle nøgler og noget WEP beskyttelse, men den tid den sorg. I første omgang vil jeg bare have forbindelse til min accespoint. Jeg har prøvet med samtige USB porte i maskine, og det eneste jeg har sat til ud over det er et webcam. Har aldrig haft problemer med strømmangel, og har en 400 watts PSU.
Har også indstalleret driverne på forskellige måder... jeg fatter brik af hvad den har gang i. lige nu prøver jeg på min nabos maskine
Avatar billede lille_my Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:23 #3
Jeg kan nu få min adaptor til at virke, på en meget sjov måde på min maskine. Men jeg kan ikke connecte til min accespoint med det managment program som følger med, så jeg kan configurere den og lave et trådløst netværk. plz. help jeg er ved at gå ud af mit gode skin