Avatar billede hobitten Nybegynder
06. marts 2001 - 00:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

OC af Duron 800 på abit MB

jeg har et problem med at overclocke min Duron, jeg kan godt sætte multiplejer på 9.5 men så starte den bare om som en 750MHz men hvis jeg derimod sætter den på 8.5 virker det fint, og den starter op som en 850MHz. på 10.5 starter den bare ikk op... kan det være pga jeg ikke har tegnet den op orgenligt eller hvad!
det burde ikke være pga varme da den aldrig kommer over 50 c.
jeg har en ven med samme MB og samme Duron og hans køre upåklageligt 1050MHz
håber nogen kan hjælpe...

ps. sorry der er nul point men har ikke flere.. hvis der er en der kan hjælpe får i 100 point lige så snart det er mugligt..!
Avatar billede smms Nybegynder
06. marts 2001 - 00:02 #1
prøv med din vens fessor (hvis du må)
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 00:11 #2
Det kan godt være fordi broerne ikke er tegnet ordentligt op. Fjern dine streger helt, og prøv igen.

Her er en lille video guide til hvordan det gøres.
http://www.3dgameman.com/ vælg video reviews - pencil trick.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2001 - 00:55 #3
Yderlige i relation til dette spørgsmål er her:
http://www.eksperten.dk/spm/54133

hobitten -> håber det er OK?  :-)
Avatar billede hobitten Nybegynder
06. marts 2001 - 00:58 #4
helt ok!
Avatar billede hobitten Nybegynder
06. marts 2001 - 01:06 #5
nu har jeg prøvet at gøre som i den video quide, dog ikke \"pencil trick\" men den der hed \"duron 800\" da den var bedre.. jeg gjorde nøjagtig som i videoen alligevel startede mit system op med 8XXMHz fatter det ikke, instillingerne så sådan her ud:
multiplejer = 10
FSB = 103
v-core = 1.850
i/o = 3.5

jeg har hørt der skulle være forskellige \"farver\" duron, helt nøjagtigt 3 stk hvor den ene ikke kunne clockes og de 2 andre kunne clocke meget!
kan ikke huske farvene...
hvis det er sandt hvodan ser man så de farver på sin cpu, for jeg kan ikke se dem...

Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 01:16 #6
Hvis du ikke allerede har læst den, så tag en kig her:
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q2/000623/amd-04.html
Avatar billede hobitten Nybegynder
06. marts 2001 - 01:23 #7
desværre den er læst... jeg er 99% sikker på at jeg har tegnet noget forkert og det er derfor det ikke virker.
synes nemlig det er mystisk at det kun er nogle multiplejer der virker.. og jeg har set en gamel artikel på tomshardware hvor der vises hvordan man kan clocke sin duron til specifikke hastigheder ved kun at sætte nogle streger på L1 broen
Avatar billede hobitten Nybegynder
06. marts 2001 - 01:26 #8
her er et link til omtalte artikel...

ps. tak til halifax for det..!  (:
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 01:42 #9
Har du \"Soft\" overclocket eller \"Hard\" overclocket din FSB og multiplier?

Er det et KT7 eller KA7 bundkort?

Har du prøvet med 105 FSB?
Avatar billede hobitten Nybegynder
06. marts 2001 - 01:52 #10
Soft begge dele!

KT7

nej, men jeg har prøvet 115 og det virkede fint
det er bare multiplejer der kun virke ved nogle hastigheder.
her er dem jeg har prøvet og virker: 8 - 8,5 - 7.5  andre virker ikke! tror 11 oxo virker pga jeg så bliver nød til at reset bios, hvilket tyder på at den prøver...
Avatar billede ravn1 Nybegynder
07. marts 2001 - 19:43 #11
Jeg har en Duron 700@900Jeg tegnede bare L1 op og L7 for at den får max voltage, det er lidt nemmer på mit A7V MB...
Ps er du en Hårfod, storer eller en gyldnhud :D
Avatar billede tregger Nybegynder
13. marts 2001 - 13:16 #12
til ravn vad gjorde du helt præcist på L7 je har præcis samm mb +cpu og jeg har ikke turde sætte v-core spændingen op,hvad skal man gøre. er det sikkert!!!!

tregger
Avatar billede ravn1 Nybegynder
13. marts 2001 - 20:43 #13
tregger>> Jeg tegnede L7 op ligesom man gør med L1 for at kunne overclocke cpu´en... Alle 4/5 forbindelser som på L1
Avatar billede hobitten Nybegynder
06. april 2001 - 20:36 #14
har selv fundet ud af det... broerne var ikke tegnet orgenligt op...!