Avatar billede remanx Nybegynder
01. oktober 2004 - 10:28 Der er 4 kommentarer

USB-DMX512 Interface!

Hej, Jeg sidder og surfer nettet rundt for at finde oplysninger, diagrammer over hvordan man bygger sin egen USB til DMX512, jeg køre discotek hvor jeg har kigget på en billig udgave af sådan en converter. Sunlite.dk har en og de har også en dyrer en. men mit spørgsmål er om man selv kan bygge en med lidt færdigheder inden for elektronik? Tror selv dette kunne være en mulighed!
http://home.wtal.de/Mischka/DMX.html#USB

Mvh Remanx
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2004 - 10:50 #1
Det kan du da uden tvivl. Men de priser du selv kan købe komponenterne (specielt IC'er og støj spoler) til vil uden tvivl gøre dit hjemme projekt dyrere end at købe en færdig løsning. Hvis du da overhovedet kan købe de nødvendige chips (og eventuel programmel til disse chips).

Det link du henviser til beskriver dog bare hvordan man bruger en USB til seriel konverter sammen med sin seriel til DMX512 converter. En USB til Seriel konverter kan købes over alt (http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=95239) men du mangler formentligt stadig en Seriel til DMX512 konverter, med mindre du allerede ejer en sådan.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2004 - 10:56 #2
shg.dk har en USB til seriel til 199 kr.
midtdata.dk har en til 192 kr.
Avatar billede gyraf Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:11 #3
Monacor har DMX-60 til ca. 700,-

Den bruger parallel-port.

Du kan få usb-parallelport convertere.

Det kan næppe betale sig at bygge en sådan en selv - der er et hav af protokoller og programmering at der skal være på plads..

Jakob E.
Avatar billede hp_iversen Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:30 #4
Øhmm....

Er det ikke noget i stil med den øverste på denne side, du leder efter..?

http://www.danskdiscoteknik.dk/dmxlysst.htm

Ved ikke om der sidder nogen form for elektroniske kredsløb i den, i så fald er det meget kompakt, men hvis der ikke gør, burde den avancerede del ligge i programmet til pc'en... Kan desværre ikke hjælpe med opbygningen..

VH. HP