Avatar billede tand Seniormester
01. oktober 2004 - 10:27 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

DVD Shrink 3,2

Hvordan får jeg slået "extra materiale" fra på DVD shrink. Skal jeg gå ud og trykke på + udfor mappen EXTRA så den bliver til et -
Er der nogen der har erfaring med at slå "udfør dybdeanalyse" og "komprimer video" og "skarphed" til i kvalitetsindstillinger.
Og til sidst
Jeg har været ude for at jeg ikke kan kopiere en film da Shrink melder der er datafejl på disk. Har man ikke mulighed for at fortsætte kopieringen ?  Det kunne jo være fejlen lå i eksempelvis  "extramateriale"
Avatar billede kapt Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:52 #1
du går ind i re author, og vælger hvor meget du vil have med:menu- main movie-extra.
jeg kan kun anbefale dybde anelyse, jeg vælger altid sharp, men det er en smagsag ,så prøv dig frem. til sidst får du en fejlmelding så prøv at rippe dvdén
over på harddisken med dvddecrypter. held og lykke
Avatar billede kapt Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:01 #2
jeg glemte at sige at når du har valgt re-auther.kan du jo altid vælge finsk og polske, samt alt andet volapyk undertekster og lyd fra.  menuér mener jeg ikke man har brug for, da du altid kan vælge lyd og tekster på din fjernbetjening.tryk så compression settings, der kan du se hvor meget filmen kompremeres, har du over 80%
har jeg ihverte fald aldrig kunne se forskel på kopi og orginalen
Avatar billede tand Seniormester
01. oktober 2004 - 15:49 #3
hej kapt
så har jeg lavet en kopi med dybdeanalyse, det tog lige 3 timer og 35 minutter. Det var en lang omgang, jeg brugte Sharp som du andbefalede.
Har du prøvet maximum sharpness ?
Jeg kunne forestille mig at det gav kanteffekt.?
Hvis jeg nu laver en kopi af kopien vil jeg så ikke få glæde af dybdeannalysen på den også?
Avatar billede kapt Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:28 #4
det var godt at du havde succes,tiden er der ikke meget at gøre ved, det tager den tid det tager, men du kan altid lade være at lave dybde analyse, det er meget hurtiger, men går ud over kvaliteten.
Ja . jeg har prøvet max sharpness, men jeg syntes ikke filmen bliver bedre,tvært-
imod. men det er smag og behag. hvis du med kanteffekt, mener skarpt billede. er der ikke nogen forskel at se på mine back up´s.
og tilsidst du har ingen glæde af dybdeanalyse på kopi af kopi.
Avatar billede tand Seniormester
02. oktober 2004 - 11:13 #5
Hej kapt:
Nu har jeg lavet en kopi uden brug af dybdeanalyse og sharpnes og jeg kan ikke med min bedste vilje se forskel på de to skiver; tværtimod var der i starten hvor man er i indstillinger af filmen negativ tekst i orange farve der ligsom "flimre" i sin farveflade (overstyring),det gør den ikke på den uden dybdeanalyse.Jeg har naturligvis bedømt dem på min
36 tommer Philips TV. Jeg ved godt at vi er inde på peditesser.
Det jeg mener med kanteffekt er at når man vil lave noget skarpere end det  er, bruger man overgangene fra lys til mørke (uskarp masknig)der bliver simpelthen lagt en lidt mørkere kant mellem de to områder derfor kommer billedet til at se skarpere ud.