Avatar billede obs Nybegynder
05. marts 2001 - 22:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Er der nogle der kan lave en teksteditor?

Jeg har brug for et program, som jeg selv har opgivet at lave.
programmet skal være en teksteditor som kan det samme som wordpad, plus følgende funktioner

1. Ændre baggrunds farve (i tekstfeltet )
2. Highlights cnc koder (alle x værdier en farve, alle y værdier en anden farve også videre med                                B,C,D,F,G,H,I,J,M,N,S,T,Y,X,Z

L900=1
L9=38.00
G77H5
T=17 L198=0 L199=0 G77 H9950
T4D4
S18000M03M40M51
G00X194.321Y117.Z10.C0.B0.
G01Z-2.F1200
Y2169.F3000
G03X196.293Y2054.I316.293J2054.
G03X338.793Y1916.I390.293J1916.
G02X391.234Y1864.509I390.293J1916.
G01X194.321
G0 G52 Z-50
G77H6
M02

3. Man skal selv kunne bestemme farven på de forskellig bogstaver

Jeg håber at der er en der kan flække en sådan program sammen.
          m.v.h. Ole
Avatar billede microtec Nybegynder
05. marts 2001 - 23:19 #1
Hm, du beder om at få udviklet et færdigt program. Det ligger uden for Ekspertens område.

Har du prøvet at kikke på det RichEdit eksempel, der følger med Delphi (det ligger under C:\\programmer\\Borland\\Delphi\\Demos\\RichEdit\\) det kan næsten de ting du efterlyser.
Du skal selvfølgelig selv kode det til at finde CNC kordinaterne.
Avatar billede borrisholt Novice
06. marts 2001 - 07:58 #2
Ole >> Jeg er ikke helt med ... Kunne du ikke tage de CNC koder du har der og så farve dem med HTML, også sende det til jens@borrisholt.com

Jens B
Avatar billede timit Nybegynder
06. marts 2001 - 12:10 #3
Jag vil gerne lave det til dig ?
Avatar billede microtec Nybegynder
06. marts 2001 - 12:21 #4
Det er ikke fair at udvikle et komplet program for points. Der findes masser af små firmaer (herunder mig selv *gg*) og freelancer, som lever af at løse den slags opgaver.
Deres eksistens ødelægges, hvis det bliver almindeligt at få opgave lavet gratis på Eksperten.

Det er meget fint at hjælpe hinanden når man er kørt fast med et problem (\"et skub til at komme fri\"), men her er der tale om en komplet opgave.

Dette er ikke ment som et \"surt opstød\". Jeg har selv rigeligt at se til for tiden :o)
Avatar billede timit Nybegynder
06. marts 2001 - 13:14 #5
microtec > du mener vil ik at løse sådan en lille ting,er lig med at \"udvikle et komplet program\"
Jeg tage det som et break fra hverdagen.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. marts 2001 - 13:35 #6
timit >> \"en teksteditor som kan det samme som wordpad....\" det var ikke samme funktioner som Notepad *gg*

For øvrigt er jeg 99% sikker på at man kan købe et færdigt program med de ønskede funktioner.
obs er næppe den eneste, der editerer CNC-filer.

Avatar billede timit Nybegynder
06. marts 2001 - 16:34 #7
microtec > der er ik nogle grund til gøre det, der er gjort en gang før.
Opgaven er løst ved at lave en (PulgIn) til wordpad !!!!!
Det kræver bare at du finder, en Handle for wordpad\'s edit window, og så lidt hokuspokus, og en opsætnings form, også er den hjemme.
Så der som ik noget at *gg* af !
Husk at det at være en god programmør er at kunne genbruge alt.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. marts 2001 - 16:50 #8
timit >> Ja, det kunne man muligvis gøre.
Jeg læser det bare som at der skal laves et selvstændigt program. Mon ikke også du kommer til at rode lidt tid med en Handler til WordPad ;o)

Det kan nu fint løses med en RichEdit, så man undgår eksterne programmer og PlugIn´s.
Jeg vil skyde på at der er 1-2 dages arbejde, hvis det skal testes ordentligt af med forskellige CNC-data.
Så er det jeg mener det begynder at ligne et \"pay-job\" eller køb af en færdig editor som kender syntax for en CNC-fil (de findes).

Jeg syntes det er meget bedre at give obs hjælp til at selv at løse opgaven. Det er efter min mening det der er formålet med Eksperten :o)
Avatar billede obs Nybegynder
06. marts 2001 - 19:03 #9
Jeg har vist rodet mig ud i noget her som ikke var helt gennemtænkt, Jeg har virkelig brugt meget tid på at prøve selv, uden dog at komme frem til noget brugbart, så nu skulle der ske noget.
Jeg kan fint forstå microtec, men at købe eller få udviklet et program er ikke helt billig, og stå ikke helt mål med det jeg vil forsøge at bruge den til, dermed ikke sagt at det senere kan komme på tale.

Avatar billede microtec Nybegynder
06. marts 2001 - 20:09 #10
obs >> Jeg er på ingen måde ude på at give dig hug :o)

Det er sådan mere generelt at jeg syntes det er forkert at få løst en opgave her på Eksperten, når der er små virksomheder og freelancere, der lever af at løse lignende opgaver.
Diskussionen har været oppe mange gange i kategorien Design, hvor nogen laver f.eks. et logo gratis. I den kategori er der rigtig mange freelance designere, som bliver meget ophidset når det sker :o)

Skal vi ikke heller hjælpe dig med at komme vidre med et program du selv er ved at lave?
Det er ikke sikkert at jeg kan hjælpe dig vidre, men der er sikkert en herinde, der kan. Så lærer vi alle noget :o)
Avatar billede obs Nybegynder
07. marts 2001 - 21:44 #11
Jens har været så venlig at sende mig et programeksempel, så jeg nu forhåbentlig selv kan komme videre. hvis/når programmet bliver færdig vil Jens B mide det ud på hans hjemmeside.
Avatar billede borrisholt Novice
11. marts 2001 - 08:47 #12
:-)

Jens B
Avatar billede microtec Nybegynder
11. marts 2001 - 19:47 #13
Dejligt :o)