Avatar billede reason Nybegynder
05. marts 2001 - 22:01 Der er 7 kommentarer

ASP vs PHP

Jeg vil gerne vide hvad man skal vælge og hvorfor

Jeg har selv i de seneste 2 år (på prof niveau) arbejdet med asp men jeg har efterhånden hørt mange tale godt om php og har derfor besluttet at undersøge sagen nærmere.

Så hvad har i af argumenter for/imod asp/php ?

PS i må meget gerne holde M$ vs Linux og performance (da det er for platforms afhængigt) ude af det her.

Jeg har også oprettet spørgsmålet her
http://www.eksperten.dk/spm/54554
det undskylder jeg for men jeg vil gerne have meninger fra både php og asp folk
Avatar billede netsrac Praktikant
05. marts 2001 - 22:05 #1
Siger det samme her, php er hurtigere, men jeg er selv mest til asp.

Du er sørme gavmild med pointene ?
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 00:43 #2
Jeg kender ikke meget til PHP, men har en manual jeg har sammenlignet med hvad jeg kender til asp, og det ser ud til at der er en lang række ting man kan gøre med PHP der ikke er mulige med asp...
Avatar billede sone Nybegynder
06. marts 2001 - 09:45 #3
jonax er inde på det rigtige...
I PHP kan man lave dynamisk include, lave socket forbindelser, vælge at en PHP-proces/tråd ikke skal afslutte selv om connection til clienten forsvinder osv.
Avatar billede euhp Nybegynder
06. marts 2001 - 10:28 #4
... kort sagt, hvis du kender til ASP, så bliv ved det, og brug komponenter for at få samme funktionalitet som i PHP.

For at sige det ærligt, er PHP en stor sikkerhedsrisiko og derfor vil du ikke finde mange større virksomheder/udbydere som understøtter det.

-peter
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
06. marts 2001 - 11:06 #5
euhp:>
\"For at sige det ærligt, er PHP en stor sikkerhedsrisiko og derfor vil du ikke finde mange større virksomheder/udbydere som understøtter det.\"

har du noget bevis på det ?
Og jow da .. der er rigtig mange der efterhånden understøtter PHP ...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
06. marts 2001 - 13:38 #6
euhp:-->
for at sige noget ... så benytter TV2 PHP på deres hjemmeside, er det ikke en stor virksomhed ?
http://nyheder.tv2.dk/nyhed.php3?kat=top

der er mange hjemmesider der benytter PHP. forskellen er at microsoft kan tage licens på ASP, hvis det er noget de har lyst til ...
Avatar billede reason Nybegynder
06. marts 2001 - 22:17 #7
tak sone for faktisk at komme med nogle argumenter der holder