Avatar billede nemograf Nybegynder
30. september 2004 - 11:54 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Ny Hard disk

Hej eksperter.

Jeg har lige fået en ny harddisk og har sat den i maskinen. Det jeg gerne vil have hjælp til er at få den til at virke.
Dvs step by step hvad gør jeg nu ?
Jeg har windows 2000 pro

På forhånd tak..
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 11:56 #1
du har sat den i som et ekstra drev ? (og sat jumperne til "slave"?)
Avatar billede nemograf Nybegynder
30. september 2004 - 11:56 #2
jep
Avatar billede locturian Nybegynder
30. september 2004 - 11:57 #3
Efter som du nok allerede har en primær harddisk, med styresystem på - Skal du finde ud af, om du vil køre den som slave, eller sekundær master. Jeg vil anbefale dig, at sætte den som sekundær master, da du på den måde får mest båndbrede til rådighed (størst hastighed) - Du kan så tilslutte cd/dvd drev som slaves - Master/slave sættes via en jumper bagerst på drevene/harddisken...
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 11:59 #4
dette er til XP ; men mener at det er det samme til Win2000:
Kontrolpanel -> Administration -> ComputerAdministration -> Lager -> Diskhåndtering

Her vælger du at formatere det nye drev ; vælg FAT32 eller NTFS (jeg foretrækker NTFS) - du skal ikke vælge den hurtige formatering (hastværk er lastværk)
Avatar billede nemograf Nybegynder
30. september 2004 - 11:59 #5
ja jeg har en HD allerede, den nye er bare som ekstra plads. Det jeg skal have hjælp til er at få den formatteret ovs..
Avatar billede nemograf Nybegynder
30. september 2004 - 11:59 #6
jeg kan ikke se den nye enhed derunder..
Kun den gamle..
Avatar billede locturian Nybegynder
30. september 2004 - 12:01 #7
Hvis ikke du har sat din harddisk rigtigt, jumpermæssigt, kan hverken windows eller bios finde den....
Avatar billede nemograf Nybegynder
30. september 2004 - 12:03 #8
den skulle være rigtigt sat op..
Avatar billede locturian Nybegynder
30. september 2004 - 12:08 #9
Genstart din computer, og hold øje med om din maskine finder den under opstart
Avatar billede nemograf Nybegynder
30. september 2004 - 12:21 #10
så kører det...
1. side i gør-det-selv bogen...

Det første man skal gøre er at sørge for at der er tændt for enheden...
PINLIGT...
Avatar billede nemograf Nybegynder
30. september 2004 - 12:22 #11
>espersen = lig et svar ind så deler jeg points mellem jer...
Avatar billede espersen Novice
30. september 2004 - 12:55 #12
;o)