Avatar billede zim Nybegynder
30. september 2004 - 00:01 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Intet skærm billede, dog beep fra bios?!

Hej Folkens

Først og fremmest skal jeg lige spørge om man skal bruge AGP slottet til st grafikkort hvis det er ledigt? For hvis ikke har spørgsmålet slet ingen relevans.

Har lige sat et gammel vodoo-kort (pci) i gammel P3 800Mhz maskine, og diverse HD osv. De små pine fra skærm stikket sad i det fast inde i slottet på det gamle grafikkort, derfor valgte jeg at skifte (kan dette kort redes på nogen måde?), men nå kan jeg kun høre et beep fra bios, men der er intet skærm billede overhovedet!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh Zim
Avatar billede tubber Juniormester
30. september 2004 - 00:11 #1
Man skal bruge AGP slotten til AGP grafikkort.
Er det et PCI grafikkort du har kan du godt bruge det selv om du har en tom AGP slot, så skal det bare i en PCI slot.....

Det eneste grafikkort ud har i er det det voodoo kort ?
Det kan nemlig være det voodoo kort egenligt er et acceleratorkort og ikke et grafikkort. Sådan et kort bruges til at tilføje 3DFx og OpenGL til grafikkort der ikke har det.....Er det sådan et kort skal der et almindeligt grafikkort i hvor man kan sætte et loopbackkabel fra grafikkort til voodookort og så skærmstikket i voodookortet......

Om du kan redde dit grafikkort, ja så vil jeg mene at du skal være lidt ferm med en loddekolbe og så skifte stikket som skærmen skal sættes til for jeg tror det er MEGET svært at få benene ud af grafikkortet....

/Tubber
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. september 2004 - 00:11 #2
Hvis jeg ikke tager meget fejl, er det da et add-on kort, forstået på den måde at det er det normale grafikkort der giver et 2d skærmbillede, og når man så skal køre 3d-spil overtager vodoo kortet opgaven med at lave skærmbilledet.

Så du mangler vist et 2d grafikkort.

Man kan sagtens køre med pci kort selvom der er et agp slot i maskinen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. september 2004 - 00:12 #3
For langsom igen *G*
Avatar billede tubber Juniormester
30. september 2004 - 00:16 #4
hehe
Avatar billede zim Nybegynder
30. september 2004 - 00:21 #5
hm.... har brugt voodoo kortet alene tidligere, dog med et agp kort i, men skærmkablet kørte til voodoo kortet.

har ikke noget onboard grafik kort, men hvis jeg har forstået det i siger, så kan jeg vel sætte mit agp kort i (hvor pinz fra skærm kablet sider fast) også voodoo korten? eller er jeg helt lost nu?

mvh
Avatar billede tubber Juniormester
30. september 2004 - 00:23 #6
Hvis det er et Add-on kort som vi tror det er, så skal der et kabel imellem de 2 kort for at det virker.......

Kan du fortælle lidt mere om det voodookort navn, producent, nummer (tænker her på om det er et voodoo1, 2 eller 3 eller noget andet ?
Avatar billede zim Nybegynder
30. september 2004 - 00:24 #7
uha, det er et gammelt et som jeg fandt frem for gemmerne, to sek.
Avatar billede zim Nybegynder
30. september 2004 - 00:28 #8
har ingen rigtig info, men mener at det er et voodoo 2 eller 3.... kan sige så meget som at der står 3DFX interactive, og kan det være rigtig hvis producentet var astr_n
hvor _ er dækket af et eller andet så bogstavet ikke kan ses.
mvh
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. september 2004 - 00:31 #9
3dfx ER normalt add-on kort, så det er ret sandsynligt at det er problemet.
På mit er der 2 skærmstik, hvor man så fører det ene kabel over til et 2d kort.

Er der også 2 skærmstik på dit ?
Avatar billede tubber Juniormester
30. september 2004 - 00:32 #10
Tror det er et add-on kort, så måske det slet ikke har været sluttet til sidst du brugte det, men bare sad i. Bipkode tyder på ingen video adapter....
Hvordan er bip koden helt nøjagtigt.....
Avatar billede tubber Juniormester
30. september 2004 - 00:33 #11
tonny: Jeg mener da helt bestemt jeg har set et voodoo5 der er AGP kort altså ikke et add-on......
Avatar billede zim Nybegynder
30. september 2004 - 00:35 #12
der er kun et skærmstik/slot/udgang fra kortet, og det var det jeg brugte tidligere!

Ang. bip koden, så skal jeg lige have af vide hvad det er, og hvor jeg kan finde den?
mvh
Avatar billede backside Nybegynder
30. september 2004 - 01:11 #13
Smider lige et link:
http://www.plasma-online.de

Et godt sted at identificere gamle kort.

Beep koder kan findes her:
www.backside.dk/beep.php
Avatar billede zim Nybegynder
30. september 2004 - 01:15 #14
har fået kortet til at køre nu! Nu før jeg bare en meddelse om at 206 hukommelsen ikke er konfigureret.... Ved godt at jeg burde rejse spørgsmålet et ándet sted så, men hvis i nu kunne hjælpe?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. oktober 2004 - 08:41 #15
Hvad er det for en bios du har i ?
(Fejlmeddelelsen kommer jo fra den)
Avatar billede zim Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:30 #16
Mit problem var selvfølgelig at mit bundkort ikke understøttede de ram jeg havde smit i maskinen, og det kom jeg selvfølgelig først i tanke om senere.

Og beepen er selvfølgelig væk. Jeg kan få maskinen til at boote fra alt anden et harddisken, som kommer med en konfigurations fejl 206.

Mvh
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:36 #17
Ok, men hvad er det for et bundkort/bios ?

En fejl 206 er lidt svær at finde hvis ikke vi ved lidt om hvad det er for noget der fortæller fejlen.
Avatar billede backside Nybegynder
05. oktober 2004 - 16:17 #18
Er det en Compaq maskine?
Avatar billede backside Nybegynder
05. oktober 2004 - 18:02 #19
Nå, hvis det er en Compaq, så betyder en 206 fejl netop ram fejl.
Og den fejl frembringer ikke beep.
Avatar billede zim Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:38 #20
nej det er en ibm maskine.... en gammel satan. Har efter hånden fået den til at virker. Men det kunne være rart hvis der var nogen der kunne finde en bios update til den. den hedder 300pl, og motherboarder har vist produkt nr. PN09k9864
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:42 #21
Avatar billede zim Nybegynder
11. oktober 2004 - 17:21 #22
takker... smid lige et svar så du ka få nogle point...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:25 #23
Her kommer et svar *s*