Avatar billede luctatic Nybegynder
29. september 2004 - 22:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Network Cable Unplugged

Ok, igår aftes gik mit netværk på min ene computer pludseligt ned. Sært, stikket sad fint i, men den sagde hele tiden network cable unplugged. Ok, jeg afinstaller, og rebooter og windows (XP pro) installer  naturligvis driveren igen. No luck, samme problem.

Ok, jeg fjernede et netværks overvågningsprogram som jeg lagde ind i forgårs (bandwidth controller) for at se om det var det - det var det ikke. Jeg testede kablet ned til min hub for at se om det var det, men det var det ikke. Kablet sat i min laptop eller anden desktop virker, men ikke når man hiver det i den ene der er problemer med.

Jeg prøvede at afinstalle et par gange mere, og lagde mærke til noget sært. Hvis controlleren hed "local area network 3" og jeg afinstallede + rebootede blev den installed igen, men nu som "local area network 4", og hver gang jeg reinstallede øgede den nummeret med 1.

Nu blev jeg lidt småmuggen og bestemte mig for at hvis intet af hvad der burde virke, rent faktisk virker, så formaterer jeg disc'en og lægger xp ind igen. Som sagt så gjort, og jeg regnede med at så var alt godt - men fan*** om ikke problemet stadig er der. Den nægter katagorisk at se at der er et kabel koblet i maskinen.

Er der nogen der har nogen god ide til hvad der kan være galt? Jeg kan ikke få mig selv til at tro på at mit onboard NIC er dødt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. september 2004 - 00:29 #1
Tjaa.. mit er, så det kan sagtens ske.

Du kan evt prøve at slå media sense fra, men jeg tvivler på at det hjælper:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q239924
Avatar billede luctatic Nybegynder
30. september 2004 - 00:42 #2
tvivler på at det virker, men jeg kan da forsøge.
Avatar billede luctatic Nybegynder
30. september 2004 - 14:34 #3
Nope - intet held der.
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
14. oktober 2004 - 23:24 #4
Prøv at skifte kabel, det lyder som om det der er galt.
Avatar billede luctatic Nybegynder
15. oktober 2004 - 00:14 #5
Bed sq i det sure æble og købte et nyt NIC. Nu virker det smukt igen. Lader til at onboard NIC ikke er helt så godt som man skulle håbe.