Avatar billede grave Nybegynder
05. marts 2001 - 19:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

directory

hvordan får jeg listet et directory størrelse

det jeg har brug for at eks. kunne se hvor meget plads \"/usr/local\" med alt indhold fylder rekusivt
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. marts 2001 - 19:35 #1
ls -l
Avatar billede grave Nybegynder
05. marts 2001 - 19:36 #2
det jeg har brug for at eks. kunne se hvor meget plads \"/usr/local\" med alt indhold fylder rekusivt
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. marts 2001 - 19:48 #3
ls - lR så måske?

Jeg gætter på du har set \"man ls\" ???
Avatar billede grave Nybegynder
05. marts 2001 - 19:51 #4
jeg har set man ls og hvis jeg laver en ls -lR viser den 1000000000 filer og alt om dem jeg skal kun bruge størrelsen på ALT der ligger samlet eks 10GB som det eneste output !
Avatar billede driften.dk Nybegynder
05. marts 2001 - 21:21 #5
du -ks {sti}

f.eks:

du -ks /usr/local

-k giver dig størrelsen i Kb. Hvis du undlader -s listes alle underliggende directories og deres respektive størrelser.

Mvh Driften
Avatar billede grave Nybegynder
05. marts 2001 - 23:31 #6
Halooo jep thanks