Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
29. september 2004 - 13:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

paint gennemsigtighed

Jeg er ved at programmere en lille tegning i en Java-applet.

Jeg skal bl.a. lave en lygtepæl og ville gerne hvis jeg kunne lave en markering på vejen hvor lyskeglen rammer. Jeg forestiller mig at gøre dette ved fillOval og så lave ovalen meget gennemsigtig, men kan dette lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 14:21 #1
Jeg fandt en løsning for at lave et HELT billede mere eller mindre transperant, så skal du blot sørge for at grabbe de pixels som formen vil dække, udføre metoden derpå og derefter tegne det i din Applet.

Her er linket for at gøre et billede transparent, så må du selv se om du kan udlede noget fornuftigt heraf ;-)

http://www.experts-exchange.com/Programming/Programming_Languages/Java/Q_20456636.html
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
29. september 2004 - 15:18 #2
tak for linket, men det ser for mig ud til at jeg skal betale knap 10 USD for at se løsningen. så desperat er jeg ikke...
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 15:28 #3
Du behøves ikke betale for løsningen, bare scroll ned... så kommer løsningen som kommentarer. Det er helt gratis.
Avatar billede rune.osterdal.com Nybegynder
29. september 2004 - 16:48 #4
ah yes...
tak for hjælpen ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 17:52 #5
velbekomme, takker for point :-)