Avatar billede buffa Nybegynder
29. september 2004 - 12:42 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

optage digital parabol

Kan man optage en anden kanal fra parabolen(på Pc`eren),end der ses på TV`et??
Avatar billede larsbaun Nybegynder
29. september 2004 - 12:45 #1
lukker
Avatar billede larsbaun Nybegynder
29. september 2004 - 12:45 #2
ups - sorry .. trykfejl
Avatar billede buffa Nybegynder
29. september 2004 - 12:46 #3
hvad er det for et svar
Avatar billede larsbaun Nybegynder
29. september 2004 - 12:52 #4
Det var ikke noget svar , det var en fejl, som så gik ud over dig ....

Men skulle jeg svare , vil det være at :

Det kun du ikke med mindre at du har en af de nyere parabomodtager hvor der er 2 tunere i ellers kan du kun hente en kanal ned af gangen .....

Håber at det hjælper .... Og undskyld igen for at jeg ved en fejl kom til at skrive halvt inde i dette forum !!
Avatar billede buffa Nybegynder
29. september 2004 - 12:55 #5
godt ord igen,hvordan finder man ud af om der er 2 tunere i?
Avatar billede larsbaun Nybegynder
29. september 2004 - 13:05 #6
Kan du se en kanal imens du optager på en anden , så har du 2 tuner .. ?  ;-)

Det er noget helt nyt at have flere tunere , der er ikke noget (eller meget få !!)
steder man kan købet dette ... Så mit bedste bud vil være at du ikke kan.

Du vil måske evt. kunne købe en ny modtager og et nyt parabol hoved , så skulle det også virke ... men s¨er det måske billigere at købe et helt nyt sæt med parabol !!!

Håber dette hjælper.

PS. Jeg kontaktede lige fona og merlin , og de forhandlede ikke modtager med 2 tuner !! inu !!
Avatar billede buffa Nybegynder
29. september 2004 - 13:24 #7
Tak for hjælpen
Avatar billede dexx Nybegynder
30. april 2005 - 09:03 #8
hvordan kan du i det hele taget optage fra parabol (digitalt)
hva kører du med.??
har selv en siemens mediecenter,,pinnacle 100e m. pctv.
men kan ikke optage fra parabolen, kun analogt,og det er der jo ikke møj ved.
kan du hjælpe??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
30. april 2005 - 09:56 #9
Man kan ikke optage fra en digital reciver som du beskriver i dit spørgsmål mens man er/ser på en anden kanal det kan slet ikke lade sig gør!

Jeg har selv en "Sagem" og det er den nyeste pt. på market i den model, og den kan overhovet ikke optage heller ikke fra/gennem Pc'en, det er der ingen af dem (Reciverne) der kan´´desværre.

larsbaun dit svar til om det ikke ville værre billigere at købe en ny parabol/reciver-sæt´´ Joo det ville det da naturligvis for 1 kr. som man kan få hos Viasat pt., MEN:) så skal buffa jo også lige bindes til et *HELT ÅR* + han skal betale for kortleje 2 gange = 179 kr. ½ årligt, samt for den tv-pakke han har valgt/vælger,,, ved siden af den, har har nu: ( det er og bliver en dyr løsning i sidste ende og så ville det heller ikke hjælpe noget alligevel:)

Kan du ikke se det:)        m.h.s til skifte parabol-hoved hjælper heller ikke noget det kan man heller ikke optage ved.

Det man kan med at skifte parbol-hoved er, hvis man feks. har Viasat og gerne vil have Canal Digital isteden for, uden at skal til at betale for et nyt sæt (reciver & parabol)  så kan man nøjs med at skifte parabol-hoved ud isteden for det hele.    Sådan en fætter kst. 390 kr., men det hjælper heller ikke på problemet.!

Kan I hygge Jer og forsat god weekend;)

M.v.h

pp