Avatar billede boeck Nybegynder
29. september 2004 - 12:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

En makro som starter en function

Jeg har lavet en function i VBA som henter tal direkte fra en SQL 2000 base.
Denne fungere fint, dog er der den lille hage at min function starter ligeså snart "Fra dato" er indtastet. Herefter udregnes alle tallene og når så "Til dato" indtastes, så udregnes det hele igen.
Jeg havde tænkt mig at en makro, som var tilknyttet en knap, som brugeren kunne trykke på når begge datoer var indtastet.
Mit spørgsmål er kort:
Hvordan får jeg en function til kun at starte når jeg trykker på "makroknappen"??
Mvh
Boeck
Avatar billede morschmidt Nybegynder
30. september 2004 - 09:40 #1
Jeg kan se du har brugt VBA og SQL 2000 men hvilket program er dette, Access, Excel eller ?
Har du nogle forms eller ?
Avatar billede boeck Nybegynder
04. oktober 2004 - 23:28 #2
Jeg har brugt Excel 2003, men jeg har fundet en meget nem løsning. Functionen jeg havde skrevet startede jo fordi Excel var sat op til automatisk at beregne felterne. Jeg satte denne til manuel, således at brugerne skal indtaste de to datoer og så trykke F9. Det fungere fint, men tak for hjælpen alligevel.