Avatar billede hbx Nybegynder
05. marts 2001 - 18:12 Der er 8 kommentarer

Tekniske specifikationer

Jeg er ved at undersøge tekniske spec til Concorde XAL og Axapta og har brug for hjælp til:

XAL, OS\'er
DOS, OS/2, OS/2 Warp, Windows (95, 98, NT), flere Unix platforme og er under forberedelse til AS/400.

Axapta, OS\'er
Windows 95, NT

XAL, platforme
XAL, Orace 8i, MS-SQL Server 7.0, Sybase. DB2, AS/400 og Informix er på vej.

Axapta, platforme
MS-SQL Server, DB2

Er dette rigtigt?

Og hvilke krav stilles der til computer og hardware, fx CPU\'er og pentium?
05. marts 2001 - 18:20 #1
Jeg kan umiddelbart ikke se nogen fejl i ovenstående. Du kan hente information på www.damgaard.com under produkter.
Selv om der f.eks. skrives 64 mb Ram til Axapta, så vil jeg dog anbefale 128 mb
Avatar billede hbx Nybegynder
05. marts 2001 - 18:56 #2
Der må være flere platforme til fx Axapta....Jeg HAR været inde på Damgaards side, men kan ikke finde svar på mine spørgsmål der....
Heller ikke mht CPU\'er og pentium....???
Avatar billede mariaf Juniormester
05. marts 2001 - 19:30 #3
Tæller Win2000 ikke som et særskilt OS?
Og XAL er undervejs på Linux.
Avatar billede Techwork Praktikant
29. marts 2001 - 22:28 #4
I følge Damgaard (Nu Navision), er Axapta 2.5 blevet cerificeret til Oracle 8.1.7.
12. september 2001 - 12:00 #5
Hvad med at lukke spørgsmålet !
Avatar billede rew Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:21 #6
Axapta:
Windows 98, NT, 2000, XP
Oracle 8i & 9i,
SQL Server 7 & 2000.

Xal:
Windows 98, NT, 2000 og diverse Unixplatforme.
Oracle 8i & 91
SQL Server 7 & 2000.

Som flemmingdahl siger check www.damgaard.com

Hvad mener du med CPU og Pentium ? er det klient
specifikationer eller server specifikationer du leder efter.
Avatar billede egeberg Nybegynder
11. februar 2002 - 23:03 #7
Hvad er det præcis du vil undersøge.
Der er mange ubekendte, men det REW skriver er da korrekt nok, men
det skal dog bemærkes at der hele tiden sker en udvikling på programmerne og der med bliver de også optimeret til alle de nye oprativsystemer og databaser.
Som det ser ud lige nu ville jeg anbefale Oracle til XAL og SQL2000
til Axapta, men når Axapta version 3.0 kommer til efteråret er det måske oracle der skal anbefales hvem ved!!

Håber du kan bruge informationer til et eller andet.

Hilsen og god fornøjelse
Egeberg
Avatar billede dma Nybegynder
28. juni 2003 - 14:39 #8
Lukketid, kære ven!