Avatar billede renehansen Nybegynder
29. september 2004 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lås og genstart maskine ?

Hejsa, jeg har et spørgsmål til en windows XP installation.

Jeg har grublet over hvordan man kan lave en batch der først låser maskinen i 20 minutter på et bestemt tidspunkt hver dag, og efterfølgende restarter maskinen.

Batchen skal starte som en slags service, således at brugeren ikke lukker for den, eller man kunne måske ligge den ind under opgaver som et dagligt job ?

Det må ikke være muligt at benytte maskinen i disse 20 minutter.

Nogen ide´r
Avatar billede konex Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:13 #1
Disse to nøgler disabler mus og tastatur
reg add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Kbdclass" /v Start /t REG_DWORD /d 4 /f
reg add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Mouclass" /v Start /t REG_DWORD /d 4 /f

Disse to nøgler enabler mus og tastatur
reg add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Kbdclass" /v Start /t REG_DWORD /d 1 /f
reg add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Mouclass" /v Start /t REG_DWORD /d 1 /f

og denne genstarter - tiden er i sekunter 60=1 minut
%systemroot%\system32\shutdown -r -t 900 -c "Maskinen Genstarter og du kan logge på maskine,

Håber du kan bruge dette
Avatar billede renehansen Nybegynder
31. oktober 2004 - 09:06 #2
Hej Konex, jeg tester det og vender tilbage. forløbig tak for hjælpen.
Avatar billede renehansen Nybegynder
24. oktober 2006 - 10:07 #3
Hej Konex fik aldrig kigget på det, men tak for svar