Avatar billede deamill Nybegynder
29. september 2004 - 10:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Låste filer i Windows!?

Jeg har et problem med, at "et program" låser nogle filer så jeg ikke kan slette dem. En gang havde jeg et program som kunne vise hvilke filer der var åbne, og hvilke programmer som havde åbnet dem. Jeg kan bare ikke huske hvad programmet hedder - Er der nogle som kan hjælpe
Avatar billede vejmand Juniormester
29. september 2004 - 10:36 #1
Prøv evt. at starte i fejlsikret tilstand, og se om du kan slette dem.
Avatar billede deamill Nybegynder
29. september 2004 - 10:37 #2
det er programmet jeg er ud efter, der er sådan set mere interessant for mig at finde ud af hvilket program som låser filen ;-)
Avatar billede occir76 Nybegynder
29. september 2004 - 10:46 #3
hej med dig.. har sådan en program, men ikke lige ved hånden , kan jeg maile det til dig.. det er faktisk fra MS hjemmeside..
Avatar billede snowball Novice
29. september 2004 - 10:54 #4
TaskInfo 2003 (http://www.iarsn.com/taskinfo.html) kan vise dig hvilke filer som er åbne, og hvilken process som har åbnet filerne.
Avatar billede ranglen Nybegynder
29. september 2004 - 10:59 #5
process explorer fra www.sysinternals.com er gratis
Avatar billede deamill Nybegynder
29. september 2004 - 11:23 #6
occir76 -> min e-mail er deamill1976@hotmail.com

:-)
Avatar billede deamill Nybegynder
29. september 2004 - 11:29 #7
jeg har kigget lidt på de 2 programmer, det de viser er åbne processer, kan man ikke få et program som viser åbne filer, når man så clicker på filerne, vises hvilken process der har den åben?!
Avatar billede ranglen Nybegynder
29. september 2004 - 12:14 #8
de viser det omvendt. du markerer en process, og den viser dig filerne. du kan bruge søgefunktionen til at finde hvilken process som har åbnet en fil..
Avatar billede deamill Nybegynder
29. september 2004 - 12:24 #9
ranglen -> ahh, jeg havde ikke lige set søge funktionen i process explorer ;-)

du skal lige svare!
Avatar billede ranglen Nybegynder
14. december 2004 - 19:56 #10
ok