Avatar billede neffer Nybegynder
28. september 2004 - 20:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Et script der viser mine PHP-sider i min HTML-side.

Hej!

Jeg har fået mit forum, phpBB, til at fungere, og vil nu gerne have det til at ligge i min normale html-side.
Min opsætning af html-siden, er en en 3x3 tabel. I den miderte ramme skal mit forum ligge.

Dvs, jeg skal have et script, der får denne side http://www.0102.nou.dk/phpBB2/index.php til at ligge i denne side http://www.0102.nou.dk/ops.htm

Designet den midterste ramme kanne udviddes. Vil selv kunne bestemme "breden" af rammen, mens forummet må bestemme "højden" af siden.

Bruger Front-page, og er IKKE god til programering.
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2004 - 21:37 #1
<ole>

Læg en iframe i din tabelcelle:

<iframe src="http://www.0102.nou.dk/phpBB2/index.php" style="width:400px;height:500px" frameborder="0"></iframe>

/mvh
</bole>
Avatar billede neffer Nybegynder
28. september 2004 - 22:09 #2
Okay, det ser ud til at virke.

Men jeg vil gerne lave det sådan, at PHP-siden selv bestemmer højde og brede. Evt, kun højde. Hvad skal der så stå?
Olebole: - Du må gerne tage point for svaret, hvis det er :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2004 - 04:09 #3
Det får du formodentlig kun problemer ud af. Det kald skal foretages fra phpBB-siden i din iframe - og jeg tvivler på, du har kontrol nok over koden i phpBB til, det bliver overskuligt for dig  :)
Avatar billede neffer Nybegynder
29. september 2004 - 07:04 #4
Hmmm, måske.... Men det kan laves? Hvad er det for problemer du snakker om? At det kan ødelægge siden, eller at det bare er for svært?

Desuden "hopper" php-siden ud af html-siden, når man logger ind. Kan det forhindres?
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2004 - 12:37 #5
Om det kan laves? Måske ...(?)  :)
Det er længe siden (men ikke helt længe nok) siden, jeg har rodet med phpBB - og da var det mere en irriterende begrænsning end en hjælp.
Det var ganske enkelt for dårligt skrevet - og jeg har ikke på fornemmelsen, det er blevet væsentligt bedre.
/mvh
Avatar billede neffer Nybegynder
29. september 2004 - 14:03 #6
Okay, svaret er altså, at php-siden ikke kan ændre brede og længde på rammerne i html-siden, uden man skal rode php-siderne?

- Det var da nedren!
Avatar billede neffer Nybegynder
29. september 2004 - 14:04 #7
Der er 100 point på højkant, er der virkelig ikke nogen der lige kunne komme med et par guldkorn? :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. september 2004 - 14:16 #8
Du får som sagt en masse bøvl ud af at fortsætte i det spor. Til en start bruger phpBB en forkert DTD, hvilket gør, at IE ikke kan tolke CSS korrekt - og den kræver forskellig kode til forskellige browsere.
Jeg ville helt klart vælge en bedre løsning, hvis jeg var dig ... og det ændrer 5.000 points heller ikke ved  :)
/mvh
Avatar billede neffer Nybegynder
29. september 2004 - 14:19 #9
Okay, det må jeg så bare leve med. Det er heller ikke det store problem, men man er vel perfektionist.
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 11:34 #10
-- men her skal ole vel også have point for den grundlæggende ide, jeg skal da kun have for det svar, jeg har lagt i http://www.eksperten.dk/spm/601000 !-)
Avatar billede neffer Nybegynder
20. marts 2005 - 15:59 #11
Hvis det er den samme ide, så er det vel meget fair. Men synes stadig du har båret mig frem til målet, og skal have alt den tak, jeg i ydmyghed kan give i point.

Hvad siger i til at dele?
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 16:27 #12
Jeg deler altid hellere end gerne med roenving  ;o)
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 16:30 #13
Men jeg springer over her !-)
Avatar billede neffer Nybegynder
20. marts 2005 - 16:32 #14
Okay, bare i er enige ;)
Så lukker jeg spørgsmålet, og takker endnu engang jer begge to.
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 16:48 #15
Jamen, du får da en stor håndfuld 'selvtakker' den anden vej  :)

roenving >> Det var vist ikke en helt fair deling - men det er formodentlig ikke sidste gang, vi mødes over et spørgsmål. Så må vi jo finde ud af at hælde den anden vej næste gang  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
20. marts 2005 - 16:50 #16
neffer >> Min kommentar omkring 'fairness' gik absolut ikke på dig - men på, at roenving 'rev ned på sidste forhindring' og ikke ville have points alligevel  :)
Avatar billede roenving Novice
20. marts 2005 - 16:51 #17
Tjah, de sidste par gange har det været omvendt, så det udligner sig zq nok !-)
Avatar billede neffer Nybegynder
20. marts 2005 - 16:54 #18
Hehe, det styrer i selv. Jeg er nasser jo bare på andres viden, og vil bare helst ikke være uretfærdig.