Avatar billede typhoon2 Nybegynder
28. september 2004 - 19:01 Der er 14 kommentarer

Uploadning af hjemmeside med flash

Jeg har netop lavet en hjemmeside med lidt flash. Det hele virker fint når jeg tjekker i browseren, men hvordan får jeg uploadet til nettet. Når jeg gør det via FrontPage får jeg kun en hvid baggrund og intet andet. Og jeg mener alle filerne er med.
Avatar billede lyden Nybegynder
28. september 2004 - 19:05 #1
sålænge din xx.swf & din xx.html er loaded up så burde det virke, måske er din sti forkert ?

(jeg kender ikke frontpage)
Avatar billede overloaded Mester
28. september 2004 - 19:08 #2
Hjemmeside hostes normalt på en ftp-server som er tilknyttet dit domæne.
Avatar billede overloaded Mester
28. september 2004 - 19:12 #3
Avatar billede typhoon2 Nybegynder
28. september 2004 - 20:46 #4
Både min index fil og fpoo1.swf er med sammen med nogle txtdoc. som åbenbart styrer det hele. Jeg bruger frac.dk og har ellers ingen problemer med at uploade.
Avatar billede kalleballe Nybegynder
28. september 2004 - 22:34 #5
Øh, - er det et svar?? Nå, - men jeg vil nu også sige at din sti er forkert, - prøv at tjekke den kode hvor flash objektet er, altså koden der begynder med <object> i din html. Ellers kan du jo også vise lidt kode..
Avatar billede typhoon2 Nybegynder
29. september 2004 - 07:31 #6
Sorry, selvfølgelig intet svar. Jeg prøver at tjekke min kode og vender tilbage.
Avatar billede pallenoc Nybegynder
29. september 2004 - 08:51 #7
Nu er jeg ikke en "ørn" til hverken FLASH eller Frontpage, men det som jeg har erfaring med fra (ADOBE)GoLive, så skal det objekt du "putter" din swf-fil ned i i Frontpage, være netop et "flash-objekt" ellers virker det ikke når du uploader dit html/site...men det har du selvfølgelig checket/gjort?!
Avatar billede pallenoc Nybegynder
29. september 2004 - 08:56 #8
se evt denne lille swf tekst øverst til venstre på dette site: http://www.lejetsommerhuspaafyn.dk
Det kunne jeg nemlig heller få til at virke i første omgang da jeg havde uploadet filen, indtil jeg fandt ud af at den ikke var integreret i et "flash-objekt".
Det kunne måske være det samme du er ude for her?!
Avatar billede typhoon2 Nybegynder
29. september 2004 - 22:21 #9
Jeg er slet ingen ørn til flash har aldrig prøvet det før og aner ikke hvad der sker, så hvad ikke hvad der menes med integreret i et "flash-objekt". Jeg sender koderne til jer i morgen, så må vi se hvem der sidder med den gyldne nøgle.
Avatar billede pallenoc Nybegynder
30. september 2004 - 08:41 #10
Når du laver/har lavet dit site i en webeditor (her FRONTPAGE)...og det er helt fint...så skal du for at få dine flashanimationer/effekter til at virke i en browser, have disse (swf)filer placeret i et såkaldt "flash-objekt" som du har placeret/trukket ind på din pågældende side/scene i FRONTPAGE. Check evt. i dit FRONTPAGE program (under HELP) hvordan du trækker/opretter et sådant "flash-objekt" på din side.
Avatar billede typhoon2 Nybegynder
02. oktober 2004 - 12:11 #11
Her er kildekoden fra min hjemmeside. Håber det siger en eller anden noget:
<html><head><title>Kulturformidler ALL4YOU........ underholdning i topklasse</title></head>
<body leftmargin="0" topmargin="0" bgcolor="#2c4667" marginheight="0" marginwidth="0">
<!-- URL's used in the movie--> <!-- text used in the movie-->
<div align="center"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0" id="text-load" height="420" width="680">
    <param name="_cx" value="17992">
    <param name="_cy" value="11113">
    <param name="FlashVars" value="">
    <param name="Movie" value="fp001.swf">
    <param name="Src" value="fp001.swf">
    <param name="WMode" value="Window">

    <param name="Play" value="0">
    <param name="Loop" value="0">
    <param name="Quality" value="High">
    <param name="SAlign" value="">
    <param name="Menu" value="0">
    <param name="Base" value="">
    <param name="AllowScriptAccess" value="always">
    <param name="Scale" value="ShowAll">
    <param name="DeviceFont" value="0">

    <param name="EmbedMovie" value="0">
    <param name="BGColor" value="FFFFFF">
    <param name="SWRemote" value="">
    <param name="MovieData" value="">
    <param name="SeamlessTabbing" value="1"><embed src="index_filer/fp001.swf" loop="false" menu="false" quality="best" bgcolor="#FFFFFF" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" height="420" width="680">
  </object> </div>
</body></html>
Avatar billede typhoon2 Nybegynder
02. oktober 2004 - 12:13 #12
Der er også koder i de enkelte txt filer. Kan I bruge det til noget. Der er helt sikker en eller anden henvisning der er forkert men, hvilken?
Avatar billede typhoon2 Nybegynder
02. oktober 2004 - 12:51 #13
Når jeg kører filerne fra min egen harddisk, virker alt perfekt. Hvad skal I bruge for at hjælpe mig?
Avatar billede highflyer15 Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:17 #14
Jamen hvis alt kører perfekt fra din harddisk, så burde der ikke være nogen problemer, så længe at du uploader alle filer i deres respektive og originale mapper..

Ellers kan jeg ik se hvad der skulle kunne være galt..

En idé fra mig ville være at slette alt fra hvor du har uploaded det til og så prøve igen.. Plejer at virke for mig, hvis jeg laver lort i den..