Avatar billede tr0elz Nybegynder
28. september 2004 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Generic Host Process for win32

Hej,
jeg har formateret min PC for et par dage siden, men nu kommer den op med en boks efter et par min.

"Generic Host Process for Win32 har fundet en fejl og afsluttes".

Så kommer jeg ud på skrivebordet hvor jeg ingenting kan gøre.

Jeg er virkelig ude på dybt vand, så håber der er nogle der kan hjælpe.

På forhånd tak
Troels
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. september 2004 - 18:02 #1
Prøv lige at rykke netstikket ud af den, genstart og se om den holder op.

Hvis den stopper er det et angreb af en eller anden sasser eller blaster variant.
Så kan du gøre dette:

Du skal starte med at sætte firewall på din internetforbindelse.
Det gør du i indstillinger | netværksforbindelse | lanforbindelse
klik egenskaber | avanceret, sæt hak i den øverste boks "beskyt computeren ..."

Herefter genstarter du og den skulle nu gerne holde op med at genstarte. Så skal du på windowsupdate og hente alle kritiske updates.
Til sidst scanner du med virusscanner for at fjerne virus'en hvis den kom ind. Evt kan du bruge Stinger som skulle kunne tage alle varianter af blaster og sasser: http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2004 - 18:02 #2
Tyder på en virus/orm.

Hvis du lukker her og opretter spørgsmålet i virus kategorien får du sikkert hurtigt hjælp.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2004 - 18:04 #3
Glem min kommentar, du er i gode hænder.  c",)
Avatar billede tr0elz Nybegynder
28. september 2004 - 18:25 #4
Tak for svar..

Det er korrekt at det stopper når jeg ikke er tilsluttet internettet, men hvor finder jeg lige indstillinger? - så jeg kan beskytte min computer med en firewall?
Avatar billede tr0elz Nybegynder
28. september 2004 - 18:26 #5
Har fundet det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. september 2004 - 19:51 #6
Fik du løst problemet ?
Avatar billede tr0elz Nybegynder
30. september 2004 - 19:57 #7
Ja tak det var skønt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. september 2004 - 19:58 #8
Fint.

Jeg lægger i så fald et svar *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. september 2004 - 20:30 #9
Takker for point :)