Avatar billede djondjoe Nybegynder
28. september 2004 - 16:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Læse fra Windows Event Log

Jeg har brug for at lave et program, som man læse fra Windows Eventlog. F.eks. hvert 30. minut (eller endnu bedre, event styret) skal den i Application Log lede efter Error events fra Source: BizTalk Server. Er der nogen, som kan beskrive hvordan man kommer igang med sådan noget?
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. september 2004 - 16:29 #1
Læs evt. denne tråd - der er også link til MS dokumentation.

http://www.experts-exchange.com/Programming/Programming_Languages/Visual_Basic/Q_20572940.html
Avatar billede djondjoe Nybegynder
29. september 2004 - 11:37 #2
Det er noget af en jungle. Mangler nogle konkrete kodeeksempler på hvordan NotifyChangeEventLog bliver benyttet i VB6, da jeg har behov for at programmet bliver kaldt ved hver ny Event Log. Ellers ville jeg skulle læse hele Eventloggen igennem hvert 30. minut, hvilket er et massivt overhead. Har også set flere referencer til WMI, men her kan jeg hellre ikke finde noget specifikt, som kan hjælpe mig.
Avatar billede djondjoe Nybegynder
22. marts 2005 - 18:21 #3
lukkes