Avatar billede knazz Nybegynder
28. september 2004 - 15:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med fildeling i Win XP Pro

OK jeg er rimelig pissed lige nu, for jeg havde brugt ½ time på at beskrive problemet og platformen i detaljer, og så slettede eksperten.dk det bare da jeg trykkede på "Opret Spørgsmål" hvilket den har gjort et par gange før!!!!!!!!!!!!!

her kommer problemet lidt hurtigt så, spørg hvis der mangler info.

vi har nogle computere i netværk, og vi bruger simpel fildeling til at dele filer med (bl.a. pga. en xbox og en "dum" bruger :D)
problemet er at alle filer og  under-undermapper, som er delt på den ene computer, rent faktisk ikke bliver delt, f.eks. man kan SE indholdet af en mappe, som er filer og undermapper, men man kan ikke kun åbne nogle af filerne/mapperne.

men på den den anden virker det 100%
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. september 2004 - 15:14 #1
Vi skal lige vide om der er installeret firewalls på nogle af maskinerne
Avatar billede knazz Nybegynder
28. september 2004 - 18:01 #2
der er installeret kerio firewall på de 2 computere som deler filer de kører på XP Pro og har installeret SP2 og den indbyggede firewall er slået fra.

vi har prøvet at slå kerio firewall frea for at teste om det var det, det var det ikke.

netværket er bygget således op:

2 computere kører XP Pro og er via kabler koblet til en Linksys WRT54G trådløs router
1 xbox er koblet via kabel i den samme router
1 computer er koblet på via trådløst netværk, XP Pro

routeren er så trådløst forbundet med en anden Linksys WRT54G trådløs router, som er koblet til en ADSL-forbindelse og der er koblet en computer på via kabel, som kører XP Home. der er sat firewall og kryptering op på routererne.

jeg har oplevet det samme med min egen PC, men det var før opsætningen med routererne og før en formatering.

BTW. ham med problemet har lige formateret.
Avatar billede knazz Nybegynder
30. september 2004 - 08:26 #3
er der ikke nogle som ved hvad problemet kan være?
Avatar billede _hj_ Nybegynder
05. december 2004 - 15:29 #4
Mit bud er følgende:

1) Deaktiver alle firewalls, dvs. i selve firewall programmet og deres servicer.
2) Check om rettighederne på maskinen som deler filerne er korrekte. => Højre klik på mappen du deler => Deling og sikkerhed => 'Tillad netværksbrugere at ændre mine filer'
Hvis det ikke hjælper, prøv so Start => Kør => \\ComputerName\c$ fra den maskine der skal have adgang til filerne. Oplys brugernavn og password til administrator. Hvis der fungerer, så har du Indsnævret problemet til Rettigheder på maskinen som deler
Avatar billede _hj_ Nybegynder
12. december 2004 - 16:34 #5
Fik du løst problemet ?
Avatar billede knazz Nybegynder
31. marts 2005 - 17:21 #6
undskyld der er gået så lang tid, men har været vækj et stykke tid.

men nej, jeg fik ikke løst problemet.

jeg er næsten sikker på at det er fordi undermapper og filer ikke altid arver den delte mappes deling.

eksempel: bruget BT til at downloade en linux dist. BT er sat til automatisk at flytte filen til x:\eksempel\linux, x:\eksempel er delt, og man kan også åbne filerne i x:\eksempel\linux, bortset fra den nye distro, som automatisk er flyttet ind i mappen, for at den bliver delt, skal jeg manuelt flytte den ud af mappen, og tilbage igen.

vi bruger simpel fildeling, fordi det er nemmest når xbox'en skal fungere.

vil prøve at skifte til "ikke-simpel fildeling", og se om det virker.
Avatar billede knazz Nybegynder
08. januar 2006 - 21:57 #7
lukker, da der ikke er kommet noget svar, men problemet er ikke løst.