Avatar billede domain Nybegynder
28. september 2004 - 14:06 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Program til java

Hej

Jeg skal til at lave et program der skal kunne køre meget grafisk
i java. det vil sige et et program med nogle flotte menuer og flotte detaljer. Samtidig skal det være stabil.

pt er min tanke at det skal kunne køre på linux eller windows ce.

mit spørgsmål er hvilken program jeg skal bruge til at programmer i, hvad for et er det bedste?

på forhånd tak.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
28. september 2004 - 14:08 #1
Er du sikker på at du ikke mener javascript?

hvis det er Java du mener, kan du bruge Eclipse (www.eclipse.org) som IDE.
Avatar billede morteeart Nybegynder
28. september 2004 - 14:09 #2
tjaa, altig skal jo kodes i tekst.

men BlueJ eller Netbeams er gode :)
og Eclipse hvis du vil lege hardcore.

Btw. til grafik kig på swing delen.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2004 - 14:09 #3
ditto
Avatar billede domain Nybegynder
28. september 2004 - 14:18 #4
Jeg havde tænk mig at blive hardcore, og det gør heller ikke noget hvis programmet koste noget, mit arbejde ville gerne skaffer programmet til mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2004 - 15:11 #5
Eclipse bruges skam meget professionelt selvom det er gratis.

Alternativer der koster penge er Borland JBuilder og IntelliJ IDEA.
Avatar billede domain Nybegynder
30. september 2004 - 14:47 #6
jeg har arbejde lidt med eclipse nu, og må indrømme at det er en del sværere at komme i gang med end jeg troede.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2004 - 14:50 #7
Hvad er det som driller dig ?
Avatar billede domain Nybegynder
04. oktober 2004 - 08:31 #8
Det er lidt uoverskueligt synes jeg. jag kan ikke finde så meget logi i det i nu, men jeg må vel bare gi det tid :) Hvis i kender nogle tutorials ville det være dejligt.

efter som at fsconsult.dk kom først må jeg gi dig de fleste af pointene, men efter som  arne v har vist interesse får du også nogle så bare kom med jeres svar
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
04. oktober 2004 - 08:36 #9
;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2004 - 09:03 #10
Jeg finder det næsten selv forklarende.

Det eneste tricky er at du skal huske at skifte til Java perspective
og oprette et persepctive.

Så er det ellers højre klik new class, skriv programmet, højre klik run
etc..
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2004 - 09:03 #11
Det eneste tricky er at du skal huske at skifte til Java perspective
og oprette et PROJEKT.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2004 - 09:03 #12
Alt det relevante er normalt i højrekliks menu.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2004 - 09:10 #13
svar