Avatar billede luffe Juniormester
05. marts 2001 - 16:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Stifinder

Jeg har lige haft formateret harddisken.  Efter at jeg har gjort det har jeg problemer med \"stifinder\".  Når jeg åbner den går den direkte hen og stiller sig i \"dokumenter\".
Jeg vil gerne have at den starter med \"denne computer\". Hvordan får jeg den til det ?

Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 17:12 #1
Du højreklikker på genvejen til stifinder, egenskaber og retter \"Start i\" til.

Jeg har dog ikke lige fundet ud af hvad stien til \"Denne Computer\" er endnu...
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 17:14 #2
Hov, det var vist ikke helt sandt ...

Du skal skrive stien oppe i \"target\" bag efter det der står. (oversæt selv target).

Men hvordan man får \"denne computer\" til at virke.. ?
Avatar billede pjorte Nybegynder
05. marts 2001 - 19:48 #3
jeg kan godt forstå dig, det havde osgå længe drillet mig at når jeg åben stifinden i Start menu
så var makøren ned i programmer.

det jeg har gjort er at jeg har lagt en genvej ud på mit skriverbord, så når jeg dobb.klikker på den åbner den i mit C:\\ drev, det er jeg til freds med men hvis du vil ha\' den skal åbne i denne computer,så kan du holde mussen over iconet \"denne computer\" og højre klikke på mussen her er der en genvej til stifinden, den genvej skulle gerne åbne din stifinder der hvor du gerne vil.
Avatar billede pstric Nybegynder
06. marts 2001 - 15:01 #4
Du kan også bare åbne Explorer med Windows+E, så starter den altid i \"denne computer\".
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. marts 2001 - 21:11 #5
den var god pstric ... !
Avatar billede pstric Nybegynder
07. marts 2001 - 07:43 #6
Jeg ved ikke om det var sarkastisk ment, men jeg åbner altid stifinder på den måde. Det er da meget hurtigere end at skulle finde en eller anden icon.
Avatar billede jepper Nybegynder
07. marts 2001 - 07:49 #7
Du skal i target i egenskaber for genvejen skrive
C:\\WINDOWS\\EXPLORER.EXE /n,/e,C:\\
hvis du vil have den til at starte i C:\\ men det kan også ændres til andet.

Håber det løste problemet!
Avatar billede luffe Juniormester
07. marts 2001 - 09:37 #8
Hej Jepper

Jeg har prøvet at taste stien ind som du har beskrevet, men der kommer en meddelse om at mappen ikke er gyldig
Avatar billede jepper Nybegynder
07. marts 2001 - 19:37 #9
hmm, det lyder underligt at du ikke har et c-drev...
prøv at skrive det samme i en dos-prompt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. marts 2001 - 20:25 #10
pstric: Det var ment som ros :-)

Prøv med %SystemRoot%\\explorer.exe /n,/e,c:\\
Avatar billede luffe Juniormester
08. marts 2001 - 14:30 #11
Til Jepper

Undskyld, men det var mig, der havde lavet en tastefejl.

Avatar billede jepper Nybegynder
08. marts 2001 - 15:44 #12
Bare i orden :)