Avatar billede baseman Nybegynder
27. september 2004 - 22:08 Der er 9 kommentarer

Hvordan deaktivere man IE Information Bar?

I ServicePack2 til XP er der kommet den mest latterlige Information Bar i toppen af IE browser når en side med scripts etc fremvises .. hvordan deaktivere men den Info Bar når man opbygger en webside? kan det gøres via noget script? What to do?

En ud af flere "fejl meldinger" som kommer fra info baren!

To help protect your security, Internet Explorer has restricted this file from showing active content that could access your computer. Click here for options..."

This message appears when a Web page on your computer tries to run a script or ActiveX control. Internet Explorer blocks this activity so that you can see how the Web page functions without the script or ActiveX control; often, you will be able to view or use the Web page without using the active content and potentially encountering a security risk. Because scripts and ActiveX controls are a potential hazard to your computer, you should be certain that you trust the publisher of the script or ActiveX control before you decide to give it access to your computer.
Avatar billede roenving Novice
28. september 2004 - 10:23 #1
Du fortæller bare dine brugere, at du bruger lidt javascript på din side, så de kan enten:

-- fjerne meddelelsen, når den kommer

eller:

-- sætte deres sikkerhedsindstillinger så lavt, at problemet ikke kommer

eller:

-- tilføje dit site til 'Websteder, jeg har tillid til'

eller:

-- generelt tillade active scripting ...

-- og du har helt ret i, at det er latterligt, for problemet opstår, fordi M$ har tilføjet nogle muligheder for i javascript og vbscript f.eks. at tilgå harddisken, så derfor dømmer de al javascripting som farligt, i stedet for blot at blokere for disse udvidelser !-(
Avatar billede baseman Nybegynder
28. september 2004 - 16:42 #2
jep - det er den nemme løsning men jeg søger noget script til at omgå denne "funktion" men det er nok ikke lavet endnu måske ..

hvis man indlægger info tekst vedr problemstillingen virker det super uprofessionelt i opstart af websiden samt det samlede helhedsindtryk .. så kan den ikke fjernes må folk nok bare selv regne den ud .. anyway de sites jeg laver er jo nok ikke de eneste der kommer frem med den infobar så andre har sikkert fattet lunten ... men det holder bare minus.. øvøv

any one got a script .... :o)
Avatar billede roenving Novice
29. september 2004 - 02:22 #3
Altså, dit sidste statement er jo lige præcis noget vrøvl ...

Du efterspørger et script, som kan fjerne advarslen om, at der køres scripts !-)
Avatar billede baseman Nybegynder
29. september 2004 - 02:36 #4
ja præsis .. et script eller noget andet som kan fjerne den info bar .. er det noget vrøvl? .. der må da være en måde at deaktivere den info bar på .. ud over at skulle bede brugeren om at gøre det via div. indstillinger .. såfremt det ikke kan lade sig gøre må man sige microsoft for alvor har fucket up igen set udfra en web designer/ udviklers synsvinkel .. eller hvad?.. .. og jepz jeg vil stadig gerne have et option som deaktivere den info bar unden brugerens indblanding..

lidt på samme måde som når man fjerner ImageTool fra foto etc. via

<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">
<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="false">

get it :o)
Avatar billede baseman Nybegynder
29. september 2004 - 02:39 #5
btw. undskyld hvis jeg ikke kan sige præsist hvad jeg søger .. for jeg aner ikke om det er et script eller meta eller whatever .. men jeg statsede på andre kunne se problemstillingen og svare udfra det :o)
Avatar billede roenving Novice
29. september 2004 - 02:47 #6
Jeg vil tro det er meget simpelt:

Fjern alle scripts, som kører onload eller skriver urls, så det er bare at at hugge højre ben og venstre arm af websiden og fjerne de counters, som betaler for siden ...
Avatar billede baseman Nybegynder
30. september 2004 - 23:34 #7
damm .. ok begynder at tro det sq nok ikke lige lader sig gøre .. så den info bar må bare komme frem indtil der kommer en metode til at omgå den med .. udover lige at amputere hele sitet - for det holder ik ... men jeg venter spændt på en løsning, og jeg sætter gerne en "dusør" på 1500 point til den som kommer med en metode- død eller levende bare det virker :o)
Avatar billede roenving Novice
30. september 2004 - 23:48 #8
Jeg vil gætte på, med M$s sikkerhedshistorie in mente, at der maximalt går nogle måneder inden der bliver fundet en vej rundt om, for en masse countere og ublu forretningsmænd har brug for en vej rundt om ...

Til gengæld kan man håbe på, at M$ på et tidspunkt indser, at kun deres egne udvidelser for alvor udgør en risiko, så de tilbyder en beskyttelse, som specielt er rettet mod disse udvidelser ...
Avatar billede powernodes Nybegynder
02. oktober 2004 - 13:25 #9
IE tillader efter SP2 ikke scripts kørende lokalt, online er der ingen issues (jo popups brugeren ikke selv åbner..).
Kan omgås ved:

In IE, Choose Internet Options - Advanced
Scroll down to the Security Heading
Check the option labeled: Allow active content to run in files on my computer
Restart Internet Explorer for the changes to take effect