Avatar billede nico83 Nybegynder
27. september 2004 - 19:20 Der er 6 kommentarer

Firefox browser kompatibilitets probs!?

Hejsa
Jeg er nu gået over til Firefox, da MS IE er noget crap hva angår sikkerhed!! + Så indeholder Firefox jo en masse fede tools!

Meeen der er jo en del hjemmesider der ikke fungere så godt med andet end IE desværre...! En del af funktionerne på et pågældende site kan jeg ikke udnytte med Firefox, f.eks. kan jeg ikke engang lave linjeskift når jeg skriver et indlæg i et forum!!! Eller tilføje billeder i et forum!
Hvordan kan en Webmaster lave sitet til at understøtte flere browsere!!??? Især Firefox! ;0) Tænkte på om der var en eller anden kode webmasteren "BARE" lige tilføjet?!???
Avatar billede overloaded Mester
27. september 2004 - 19:34 #1
Mozilla er en rigtig fed browser og bruger den selv, men der er en masse extensions og plugins der skal installeres.
Avatar billede nico83 Nybegynder
27. september 2004 - 19:41 #2
Jep... men kender du evt. nogle plugins som netop løser mit problem??
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2004 - 22:13 #3
Det eneste, der egentlig kræves af en webmaster, for at hans sider virker ordentligt i Firefox, er, at han overholder standarderne fra w3c.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
30. september 2004 - 00:29 #4
Der er ikke nogen plugins som direkte løses dit problem - det er noget udviklerne af siden må tage sig af. Det er dog muligt at du kan få glæde af IE View udvidelsen:
http://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=35&vid=145
så kan du højreklikke og vælge at se den i IE, hvis du har behov for det. Også er der udvidelsen User Agent Switcher, som stort set gør det sammen - altså at du hurtigt kan skifte browser:
http://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=59&vid=62&category=
Avatar billede nico83 Nybegynder
30. september 2004 - 06:58 #5
Disse extensions har jeg i forvejen, ellers tak ;0)
Men øv... Der må der være et eller andet modul man implementere i sit script på webserveren så den understøtter Firefox browseren..!!! Kunne være jeg skulle stille spørgsmålet i anden kategori, som programmering?!!?!
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2004 - 14:48 #6
Det vil ikke hjælpe at spørge et andet sted.

Er det dig, der er webmaster?

Hvis dine sider overholder standarderne, så vil de virke i alle browsere, der forstår standarderne. Dette inkludere både IE, Opera, Firefox og Safari. (Dog er der enkelte ting i CSS, som specielt IE ikke understøtter.)

Hvis dine sider indeholder en masse kode, lavet specielt til IE, så vil den del af siderne ikke virke til andre browsere. Og det vil ikke hjælpe med et plugin eller modul - hverken på server eller i browseren.

Kort sagt: Hvis du vil have sider, der virker i flere browsere, så:
- brug standarderne
- valider siden
- undgå browserspecifik kode