Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 18:05 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

pc genstarter

Min pc genstarter hele tiden efter bios er færdig med at indlæse.
har windows xp home
Avatar billede anddk Praktikant
27. september 2004 - 18:07 #1
Tyder på en hardware fejl.

Er det noget den lige er begyndt med ??
Har du tilføjet noget nyt ??
Hvad styresystem køre du ??
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 18:11 #2
har prøvet på at clone min HD til en stører HD, men da det ikke rigtig ville, satte jeg den gamle HD i igen og nu genstarter den hele tiden.
Har XP home edition
Avatar billede anddk Praktikant
27. september 2004 - 18:18 #3
Så ligger problemer nok på disken.

Har selv haft det problem, der genstarede den bare ved Windows opstart og det var en skrivefejl på disken.

En formatering vil sikkert løse dit problem.

Har ikke lige andre gode råd...
Avatar billede gratis Nybegynder
27. september 2004 - 18:20 #4
har du dobbelt tjekket at kablerne og "skoene" (de små plastik dimser på harddisken, master / slave) sidder rigtigt ?
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 18:45 #5
har prøvet at clone de gl. Hd til en ny.  sætter den ny hd  i pc. samme fejl.
Så jeg troer mere på at det er en windows fejl
har derefter prøvet på den ny hd, at køre installation og erstat den gl. windows mappe så kører pc ok.  men skal så til at bruge oceaner af tid på at installerer programmer igen, og det var for at undgå dette.
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2004 - 18:51 #6
Prøv lige at lave en "load Default" i Bios.
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 18:57 #7
har prøvet prøvet hjælper desværre ikke
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 18:59 #8
har endda prøvet at indlæse ny bios  uden held, har også kørt test på HD, der blev ikke fundet nogen fejl
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2004 - 19:10 #9
Hvis du har en gammel bootdisk fra win98 - smid den i drevet og lav en sys c: - derefter burde du kunne se din disk og logge på via repairconsole og lave en fixmbr.
Lånt af John Stigers ;)
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 19:16 #10
til haverslev.
har win 98 bootdisk, men hvordan kommer jeg ind i repairconsol og lave en fixmbr ????
er villig til at give flere pionts vis det er virker
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2004 - 19:34 #11
Efter hvad jeg kan se, skal du starte op på disketten, skriv sys c:
derefter burde du kunne se din disk og logge på via repairconsole og lave en fixmbr.    Er lidt usikker på det, har aldrig prøvet selv :)
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 19:45 #12
øhh åhh  har du et sted man kan læse om det, står i dos mode men kan ikke finde nogen repairconsol ????
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 20:01 #13
øhh jeg kan slet ikke finde drev c  når jeg står i dos, får kun at vide ugyldig drevangivelse, men bios har fundet HD. ???????
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2004 - 20:11 #14
øh, prøv lige at skrive FDISK i DOS - check punkt 4 (du må IKKE ændre noget)
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 20:17 #15
under punkt 4 for jeg følgende : partition 1  status A  type  NTFS
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 20:18 #16
og der er ikke defineret noget logisk drev
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2004 - 20:19 #17
ok, check punkt 2 - om der er en aktiv partition (boot) IKKE Ændre noget
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 20:26 #18
under punkt 2 for jeg følgende: partition  1  status A  type NTFS      og så er der mulighed for at vælge nr. på den partion som man vil aktiverer
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2004 - 20:30 #19
under navnet:Partition, står der også c:1  ?
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 20:39 #20
nej under enhedsnavn star der ingen ting, og under partition 1 står der 2 da hd er delt op i 2, kan ikke finde noget der ligner c:1
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2004 - 20:48 #21
ellers står der:
Partition    Status  Type    Enhedsnavn    MB/GB    system    Forbrug
  1          A      ??        BOOT        xx      NTFS        xx %
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 20:54 #22
der står følgende

partion      status    type    enhedsnavn  mb    forbrug
    1            A        NTFS                30310    79%
    2                    ext dos              7852    21%
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2004 - 21:34 #23
Ser OK ud, jeg er bange for mine 2 hjerneceller ikke kan hjælpe dig mere ;(
Du kan evt. lukke spørgsmåelet her og oprette et nyt.
Husk du må ikke du må ikke oprette "det samme spørgsmål" før der er gået 7 dage.
Avatar billede oliver260698 Nybegynder
27. september 2004 - 22:08 #24
lukker for dette spørgsmål
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2004 - 22:38 #25
Avatar billede anddk Praktikant
28. september 2004 - 08:21 #26
Tror du er nød til at installere igen.

Tag en anden disk, hvis du ikke har en, så køb en, de koster ikke så meget mere. Så installere du XP på den, og sætte den gamle i som sekundære. Så kan du sikkert hvis altså ikke selve disken fejler noget, får adgang til dine gamle data, dem kan du så kopiere over til den nye disk.

Når du kan tilgå den gamle fra Windows, kan du prøve at scanne den for disk fejl.