Avatar billede haka Nybegynder
27. september 2004 - 17:16 Der er 11 kommentarer

program til netværk

Kan man ikke få et program så man kan se hvad de ander computer laver på et hjemmenetværk så man kan logge en anden pc af nettet og være Administrator på netværket.
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2004 - 17:19 #1
Nej - du kan evt. købe en managed switch, og lukke for en port. Men lukke en PC af, kræver at du har adm. rettigheder på denne, og det har du kun såfremt du kender administrator passwordet.

Et netværk er pr. definition "åbent" for alle med en "ledning"... Du kan kun lukke af for forbindelser ved brug af en firewall på hver klient.

Du kan overvåge netværket med en pakkesniffer, brug ex. www.ethereal.com - den er rigtig god og gratis.
Avatar billede haka Nybegynder
27. september 2004 - 17:26 #2
er der så kun et at gøre at træke stikket ud af switch.
Det forholder sig sådan at jeg har en søn som er 14 år men kan ikke lige huske at lukke ned for nettet 1 time ende han skal i seng så derfor vil jeg bare have et program eller noget andet til at lukke hans forbindelse.
er der virkelig ikke noget til sådan nogen opgaver.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. september 2004 - 17:34 #3
Med programmet Dameware (www.dameware.dk) kan du dette, nder forudsætning af at der er tale om et domæne og at du er administratop. VNC, der er gratis kan noget af det samme
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2004 - 17:38 #4
Hvis du bare vil lukke hans PC, så er den letteste løsning at du har administrator adgang til hans pc.

På din egen PC kører du programmet PowerOff, som du bare sætter til at lukke hans maskine efter en fast kalender. Programmer finder du her:

http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm

Du kan ikke forhindre ham i at tænde maskinen igen, men så må du jo tage andre midler i brug (sorry son - din maskine er inddraget i 2 uger!)... :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2004 - 17:39 #5
Dameware og VNC er begge fjernstyringsprogrammer. Et af disse kan du naturligvis installere (host delen på din søns maskine og klienten på din egen). Så kan du overvåge hvad han laver og også lukke den ned manuelt.
Avatar billede haka Nybegynder
27. september 2004 - 17:39 #6
den er jeg ikke helt med på.
Jeg har da ikke noget domæne.
Avatar billede ranglen Nybegynder
27. september 2004 - 17:41 #7
I sidder ikke tilfældigvis bag en router? Så kan du spærre adgangen der.
Avatar billede haka Nybegynder
27. september 2004 - 17:49 #8
nej jeg har kun en 5 ports 10/100 nway switch hub
jpvi jeg skal ikke install. det på hans computer også vel ?
Avatar billede haka Nybegynder
28. september 2004 - 00:45 #9
jeg kan ikke få nogen af de programmer til at virke, så i må godt komme med flere gode råd.
Avatar billede haka Nybegynder
28. september 2004 - 21:30 #10
jpvj jeg kan ikke få poweroff til at virke ved ikke hvorfor men håber at du kan hjælpe mig.
Avatar billede haka Nybegynder
03. oktober 2004 - 16:02 #11
jpvj kan du ikke sige mig hvordan jeg få administrator adgang til en anden computer for jeg kan ikke få adgang til den.