Avatar billede jakobsen Nybegynder
27. september 2004 - 16:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Støj, hjælper 10 Mb halv duplex ?

Hejsa

Jeg har et netværk, det kører 100 mbit, alle netkort er 100 mbit, og switche er 10/100 mbit.

Der er på en ledning en del støj, ledningen er ikke så nem lige at skifte, der ca. 20% pakketab, vil det hjælpe at sætte netværket på den ledning ned på 10 Mb halv duplex ?

Ala omformet på en anden måde, kan netværk 10 Mb halv duplex række længere end alm 100 Mb full duplex ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2004 - 16:49 #1
Frekvensen er jo lavere, så det kunne jo hjælpe. Men performance bliver jo også væsenligt dårligere...

Er det da HELT umuligt at skifte kablet? Hvad kan forårsage støjen? Er det meget langt (>100m)?
Avatar billede jakobsen Nybegynder
27. september 2004 - 16:58 #2
det kabel, er vel... 40-50 meter, der en masse maskiner i nærheden.

kablet bruges blot til at hente en mindre backup et par gange om ugen,
tænkte blot på, og der er rimelig meget pakketab, og tænke på om der ved 10 mb halv duplex ville være længere mellem pakketab..
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
27. september 2004 - 17:20 #3
Det kunne godt lyde som et autonegotiation problem, hvor den ene ende kører half duplex og den anden ende full duplex.
Prøv at låse begge ender til samme konfiguration.
Avatar billede jakobsen Nybegynder
27. september 2004 - 17:38 #4
autonegotiation problem ?

i hver ende af selve linien er der hp procurve switche..
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
27. september 2004 - 17:43 #5
Check hvad hver ende linker. Det skulle gerne være det samme.
Avatar billede jakobsen Nybegynder
27. september 2004 - 17:48 #6
linien går fra:

stor switch -> procurve 408 herfra går den til 2 -> 1.1 PCer med 10/100 mibit 1.2 procurve 408 hvorpå der er en PC med 10/100 mbit. hvis jeg fjerner den sidste procurve bliver fejlprocenten 30-35% istedet for 20%..
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
27. september 2004 - 17:56 #7
Men... Hvad linker de forskellige ender? Full duplex? Half duplex?
Avatar billede jakobsen Nybegynder
27. september 2004 - 17:57 #8
mener 100 at alt står til full duplex
Avatar billede jakobsen Nybegynder
27. september 2004 - 18:08 #9
måske skal det med, at hvis jeg sætter pcen på den første procurve, så spiller det 100 ok, dvs. det må være det kabel der er støj på, det ligger op ad nogle strømkabler i en maskinhal.. (og er ikke skærmet)