Avatar billede bluestrike Nybegynder
27. september 2004 - 15:01 Der er 4 kommentarer

Dansk kalender object.

Hej alle sammen.
Jeg søger et (helst gratis) dansk kalender object, som kan farve/skrive dansk tekst på helligdage. Håber nogen af jer kender til et sådan object.
På forhånd tak
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2004 - 15:05 #1
Der ligger faktisk en artikel, der kan beregne om en dag er en helligdag:

Se http://www.eksperten.dk/artikler/107
Avatar billede bluestrike Nybegynder
27. september 2004 - 15:30 #2
Ja okay.. men det er jo ikke lige det jeg søger, for så skal jeg selv til at kode kalenderen fra bunden..

Det jeg søger er et færdigt kalender objekt, der findes en del af dem på engelsk.

Her er et eksempel på en engelsk version: http://www.asp101.com/articles/jacob/calendar/
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. september 2004 - 17:48 #3
Det enste den kan skriver er jul og nytår fordi det altid er samme dag. De andre helligdage flytter sig fra år til år. Du finde et kalender script du kan bruge og selv bygge et tjek ind som udskriver det. Du kan evt bruge den kalender du linker til og lave dette om:

<%

' Check the current month
Select Case Month(MyCalendar.GetDate())
    ' January
    Case 1
        ' Add New Years Day
        MyCalendar.Days(1).AddActivity "<b>New Years</b>", "limegreen"

    ' December
    Case 12
        ' Add Christmas Day
        MyCalendar.Days(25).AddActivity "<b>Christmas</b>", "limegreen"
End Select

%>

Så det har alle helligedage med
Avatar billede bluestrike Nybegynder
28. september 2004 - 09:39 #4
Ja, okay... Det var selvfølgelig en mulighed.