Avatar billede cgraver Nybegynder
27. september 2004 - 14:24 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med datoformat.

Jeg har i flere år brugt Access fra Office 97 til registrering af mine timer og kilometer hos min arbejdsgiver. Hver måned har jeg så kunnet trække en månedsrapport ud som angiver timer forbrugt den enkelte dag og antallet af kørte kilometer.
Det er simpelt og har virket siden 1998. Ved nyinstallatin på nye PCer har jeg blot installeret Office pakken og overført mine databaser fra backup kopier. Alt har virket efter hensigten.
Efter et harddisk haveri har jeg igen installeret Office 97 og indlagt mine database.
Men nu kommer problemet.
Når jeg bruger rapporten der skulle udskrive time/kilometer for en given måned får jeg følgende fejl:
Funktionen er ikke tilgængelig i udtrykkene i forespørgselsudtrykket "Format$([Kontakter].[Dato],"Short Date")".
Jeg har forsøgt med et utal af indtillinger i kontrolpanelet, international, tid, men lige meget hjælper det.
Er der nogen der kan hjælpe??

På forhånd tak
Avatar billede encoder Nybegynder
27. september 2004 - 14:28 #1
"FORMAT C:"
:)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. september 2004 - 14:57 #2
Du skal nok ind i din kode og checke hvilke referencer du har med der.  Det er et typisk problem der opstår fordi en reference til et eller andet modul/dll forsvinder
Avatar billede cgraver Nybegynder
27. september 2004 - 16:46 #3
Til hogopedersen.
Og hvordan er det nu at jeg gør det.
Overflytningen til andre PC er altid foregået gnidningsløst.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. september 2004 - 19:16 #4
Åbn et eller andet kodemodul og så check Tools - References i dn VBA edito
Avatar billede sjap Praktikant
27. september 2004 - 19:17 #5
Prøv at åbne et af dine moduler i design-mode. Gå i menuen Funktioner/Referencer og check om en reference MANGLER!
Avatar billede sjap Praktikant
27. september 2004 - 19:19 #6
hugopedersen > 50 sek.! Nej nu holder jeg snart op. Er mit to-fingersystem virkeligt blevet så langsomt.
Avatar billede cgraver Nybegynder
27. september 2004 - 21:00 #7
Tak for jeres forsøg på at hjælpe.
Jeg er rablende amatør hvad Access angår og opererer ikke i moduler.
Jeg har en database med datoer, minutter og kilometer +(navne på kunder og forskellige andre felter). Fra denne har jeg lavet (via den indbyggede guide for en simpel forespørgsel) en forespørgsel der summerer tid og kilometer på en given måned og år ved hjælp af kommandoen [skriv]. Det hele danner så grundlag for en rapport der sendes til den lønudbetalende myndighed. Som sagt har jeg ved anskaffelse af nye PCere blot lagt office ind igen, restored mine back up og så har det kørt derudaf.
Håber dette forklarer mere end det forvirrer.
Avatar billede sjap Praktikant
27. september 2004 - 21:35 #8
cgraver > Har du prøvet det som hugopedersen (og jeg efterfølgende) foreslog?
Avatar billede cgraver Nybegynder
27. september 2004 - 22:50 #9
Så vidt jeg har forstået det foreslår i begge, at jeg går ind i "Moduler". Min "Moduler" er komplet tom. Jeg har kun noget i Tabeller, Forespørgsler og Rapporter. Den angivne vej Funktioner/referencer kan jeg kun finde under Moduler/Ny og her står Mangler:Speedtestproj1Library. Er det den i mener. Jeg har ledt efter den på office pakken men kan ikke finde den.
Avatar billede sjap Praktikant
27. september 2004 - 22:53 #10
YES! Det er lige det, det er!

"Speedtestproj1Library" kender jeg dog ikke, og jeg mener ikke det er et standardbibliotek. Så den må du nok prøve at finde et andet sted.
Avatar billede cgraver Nybegynder
27. september 2004 - 23:00 #11
Tak det virkede, altså at fjerne fluebenet der.
Så gik der endnu en dag hvor jeg lærte lidt.
Avatar billede sjap Praktikant
27. september 2004 - 23:02 #12
:0)

Så må vi jo bare håbe, at du ikke skal bruge den kode der ligger i det bibliotek (det er sket før, at folk har glemt at fjerne referencer til biblioteker, der ikke længere bruges).
Avatar billede cgraver Nybegynder
27. september 2004 - 23:05 #13
Sjap:
Kan du ikke give et svar, ellers kan jeg ikke finde ud af at give dig dine velfortjente point
Avatar billede sjap Praktikant
27. september 2004 - 23:06 #14
Det da bar' i orden. :0)
Avatar billede cgraver Nybegynder
27. september 2004 - 23:08 #15
Tak for hjælpen, så mangler jeg bare at få lukket spørgsmålet.
Avatar billede sjap Praktikant
27. september 2004 - 23:09 #16
Det er jo dine point og dit spørgsmål, men jeg synes du er lidt hård ved hugopedersen. Han havde jo faktisk fat i det rigtige inden jeg begyndte at blande mig.
Avatar billede cgraver Nybegynder
27. september 2004 - 23:12 #17
Som sagt er jeg novice i dette og det var dog trods alt dig der der på fornemste vis var den der førte mig frem til den rigtige løsning.
Men hvordan lukker man egentlig?
Avatar billede sjap Praktikant
27. september 2004 - 23:14 #18
Når du har fordelt point og accepteret svar, betragtes spørgsmålet som lukket. Så du har faktisk gjort som du skal.

Jeg takker for pointene og så takker jeg også for i aften. Det må vist være sengetid.