Avatar billede sn67 Nybegynder
27. september 2004 - 13:54 Der er 4 kommentarer

computer går ned når camera tilsluttes usb

Min computer går i sort - eller rettere i blå(!) når jeg forsøger at hente billeder fra mit kamera. Jeg får flg. beskrivelse i fejlloggen:
Hændelses id: 1001.
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x000000fe (0x00000001, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000).

Microsoft anbefaler at installere sp2, hvilket jeg har gjort, - men det har ikke hjulpet. Jeg får præcis samme fejl som før.

Fejlen kommer uanset om jeg bruger det fra producenten medfølgende program, eller om jeg går den direkte vej via systemmappen "my camera".

Skal lige siges, at der ingen problemer er med at hente billeder, når jeg bruger min go'e gamle win98'er.
- Og softwaren til kameraet ER kompatibelt med xp.

Har i øvrigt også prøvet at af- og geninstallere software, - (efter opgradering til sp2) - uden held.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. september 2004 - 15:40 #1
hvilket kamera er der tale om?
Avatar billede sn67 Nybegynder
27. september 2004 - 17:32 #2
Jeg er knap nok klar over hvad det hedder. På selve kameraet står "Elements" og "@Cam". Det er et af dem Aldi har haft til salg for nogle år siden. Computeren er i øvrigt også en Aldi-model, så der burde ikke være nogle problemer :-)
Brugsanvisningen henviser dog til et firma kaldet "Smart IT" i Aalborg, men de tager sig ikke af softwareproblemer.

Siden jeg skrev første gang har jeg også tjekket under enhedshåndteringen. Der vises ikke fejl nogen steder. Har alligevel geninstalleret drivere, men det ændrede ikke på noget.
Avatar billede milter Ekspert
28. september 2004 - 09:27 #3
Har du prøvet at se, om der er en nyere driver til dit kamera. Check også dine USB-drivere i Enhedshåndtering.

En anden mulighed. Hvis du har flere RAM-blokke i din maskine, så prøv at fjerne den ene, skift evt. om på dem. Eller prøv at låne en blok og brug kun den i stedet for din/dine egne.

Prøv at downloade Everest Home Edition fra linket herunder med kameraet tilsluttet. Det kan måske give dig oplysninger om dit kamera.

http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede milter Ekspert
28. september 2004 - 09:32 #4
"nyere driver til dit kamera" > Skulle være: "Nyere software---".