Avatar billede kaloba Nybegynder
27. september 2004 - 12:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Undertrykke nul-værdi i formularfelter .

Jeg har oprettet en skabelon til faktura. Her er angivet 10 varelinier som formularfelter (beregnede felter) Hvis jeg ikke har 10 varelinier ved hver faktura, så står der automatisk 0,00 eller 0 (afhængig af mit format). Dette vil jeg gerne have blanktstillet ved udskrift, såfremt det er tomt.

Der er en formattering #.##0,00 men den vil jo statig skrive 0,00.

Jeg ved det kan lade sig gøre i Excel, men er der nogen, der ved om det er muligt i word. Jeg vil gerne forblive i Word.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. september 2004 - 12:45 #1
Du må lige forklare nærmere - når jeg tester, så er formularfelterne tomme, hvis jeg ikke har skrevet noget i dem. Du kunne også sende din fil til mig på rvm@teknologisk.dk - så kikker jer nærmere på den

Mvh

Richardt
Avatar billede kaloba Nybegynder
27. september 2004 - 13:03 #2
Også når det drejer som om "Beregningsfelter" - disse vil jo altid indeholde en tal-værdi, og står derfor til 0,00. Jeg vil meget gerne sende dig skabelonen senere, når jeg kommer hjem.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. september 2004 - 13:16 #3
Du har helt ret...

Jeg har lavet denne lille makro, der kan slette de formularfelter, der ikke bruges.

Sub SletFormularfelter()

If ActiveDocument.ProtectionType <> wdNoProtection Then
    ActiveDocument.Unprotect
End If

For Each frmf In ActiveDocument.FormFields
    If frmf.Result = 0 Then
        frmf.Delete
    End If
Next

ActiveDocument.Protect wdAllowOnlyFormFields, True

End Sub
Avatar billede kaloba Nybegynder
27. september 2004 - 18:39 #4
Nu har jeg forsøgt med din makro - uden held. Sender lige skabelonen til dig - håber du kan hjælpe.
Avatar billede rvm Nybegynder
27. september 2004 - 21:48 #5
Du har sat makroen på beregningsfelterne, som er låst, så du får aldrig kørt makroen. Jeg vil forslå at makroen skal køre på den sidste felt, hvor der kan tastes noget altså - altså "stk9"
Avatar billede kaloba Nybegynder
28. september 2004 - 19:27 #6
Mail modtaget. Men nu går det helt galt. Jeg kan ikke længere beskytte formularen og dermed ikke få mulighed for at indtaste i felterne i det dokument, der skal oprettes udfra skabelonen.

Måske hører den ikke til denne kategori, det virker bare utroligt underligt. Dette betyder at jeg nu ikke lige kan teste om det faktisk virker.

Umiddelbart vil jeg sige at det jo netop er fordi der ikke altid kommer noget tekst i stk9 at alle formularfelter der indeholder 0,00 skal slettes. Så det hjælper vel ikke at sætte makroen til at køre der. Jeg vil aldrig på forhånd kunne vide hvor mange varelinier, der skal udfyldes. Blot at det max. vil være 9. Men som sagt, kan jeg desværre ikke afprøve noget, før jeg har fundet ud af hvorfor "Beskyt dokument"-knappen er blevet inaktiv. :-(
Avatar billede kaloba Nybegynder
28. september 2004 - 19:39 #7
Jeg har lige forsøgt med en tidligere udgave og det fungerer efter hensigten. Nu skal jeg blot have yderliger et felt tilføjet, så det bliver derefter at alle nul-værdier slettes. Tusinde tak for hjælpen
Avatar billede kaloba Nybegynder
28. september 2004 - 19:41 #8
Jeg håber du har fået point - ellers må du lige vejlede mig. Jeg har under alle omstændigheder klikket "Accepteret" - jeg kan dog ikke se det nogen steder :-(