Avatar billede esbensen Nybegynder
05. marts 2001 - 13:46 Der er 12 kommentarer

DirectX 8 problem

Hej

Jeg er indehaver af en Compaq Presario 5676 Internet-pc
---------------------------------------------------------
Type:
Intel® Pentium® II - 450MHz

Implementering:
Slot 1

Chipset:
Intel® 440BX/PIIX4E
---------------------------------------------------------
Grafikkort:

Hercules 3D Prophet II GTS Pro
---------------------------------------------------------
Lydsystem:

Lydkort:
Diamond Sonic Impact S90

Chipset:
Aureal 8820
---------------------------------------------------------
System:
Microsoft® Windows® 98
---------------------------------------------------------

Jeg får problemer efter installation af DirectX 8(.0a)

Problemet består i, at når spil afvikles fremkommer der blå skærm,
og følgende meddelelsen dukker op:

Windows
En alvorlig undtagelsestilstand OE opstod ved 0028C17ADBC3 i VXD Asp4Wave(01) + 0014553
Det aktive program vil blive afsluttet.

Hvordan kan jeg få løst problemet?

Hilsen
Thomas
Avatar billede ewok Nybegynder
05. marts 2001 - 14:46 #1
Thomas det første du skal gøre er at kyle din compaq ud af vinduet og købe en \"rigtig\" computer.

ser du, du er ikke den eneste der har problemer med en compaq pc. Jeg kender mange der er faldet for det flotte design, men ikke 1 af dem har kunne få deres pc til at virke ordentligt der er bare alt i vejen og lykkedes at rette 1 fejl ja så kommer der bare 10 andre. kort sagt det er din compaq der er problemet, directx 8.0 funger jeg kører det selv på en hjemme bygget pc\'er uden problemer. håber at du blev klogere ;-)

hilsen fra en MCP certificeret windows ekspert.
Avatar billede ewok Nybegynder
05. marts 2001 - 14:51 #2
Okay hvis du vil have en mindre dyr løsning så skal du fjerne din directX 8 og geninstallere den tidligere version du havde før og få den til at virke, når du så har gjort det, så skal du fjerne den helt fra pc\'en, og SÅ kan du installere directX 8, ser du compaq maskiner er ikke meget for opdateringer af system filer/enheder uden de er godkendt af compaq, du kan evt læse mere på deres website.

hilsen fra en MCP certificeret windows ekspert.
Avatar billede hotpop Novice
05. marts 2001 - 17:03 #3
mcp-certificeret??? Så må du også vide at risikoen for at der er nogle kompositioner af computere som ikke er kompatible m. directX 8! Det er sjældent det sker men risikoen er der!

Hilsen fra
Hotpop
MCP
Avatar billede and.vang Nybegynder
06. marts 2001 - 12:57 #4
Det ewok nævner om at installere en tidligere version er en rigtig god idé. Du har sikkert bare installeret DirectX8 for at have det til en anden gangs skyld. Det er jo egentlig også meget smart så man ikke skal til at installere det når det nu engang bliver krævet. Det har jeg dog også selv gjort men jeg har bare endnu ikke haft problemer med det. For der er ikke rigtig nogen grund til at skifte før man bliver bedt om det,  og i det store hele går det ud på at nogen nye ting  DirectX8 ikke er kompatible med nogen gamle programmer og spil endnu så jeg vil foreslå dig at skifte tilbage til syveren igen og så igen til otteren når du bliver påkrævet det. Det er lidt besværligt men det er en god løsning.

/Anders
Avatar billede devia Nybegynder
12. marts 2001 - 14:36 #5
Hvad med bare at prøve at hive dit lydkort ud og teste om ikke det var det, eller rettere driverne til det, der forårsager dine problemer?
Avatar billede klatten Nybegynder
16. juli 2001 - 20:27 #6
Opdater dine drivere til bundkort og grafikkort. Fejlen VXD er grafikrelateret.
Avatar billede andersdk Nybegynder
11. november 2001 - 19:15 #7
jeg har præcist det samme problem...
jeg troede at det var detonator driverens skyld,
men da jeg fjernede den gik fejlen ikke væk.... jeg har også en compaq, men jeg har bare et GeForce2 MX400 Grafikkort....
en eller anden
HJÆLP OS
Avatar billede klatten Nybegynder
12. november 2001 - 08:32 #8
Ja, jeg har også en compaq og et Geforce 2mx400 og jeg gentager: opdater dine drivere til bundkort og grafikkort...specielt bundkortet!
http://support.intel.com/support/motherboards/identify.htm
Avatar billede ewok Nybegynder
12. november 2001 - 09:09 #9
Jeg er udemærket klar over at nogle kompositioner af computere ikke er kompatible med DirectX8.

Og en af dem er Compaq, der er ganske vist nogle der kører tilsyneladende udemærket, men fejlen vil vise sig.

Nu til svaret,

Compaq har fået lavet specielt til deres skodmaskiner, en DirectX du kan finde den inde på Compaq\'s hjemmeside under drivers

Ewok

Avatar billede klatten Nybegynder
12. november 2001 - 10:22 #10
Måske du kunne bakke den udtalelse op med et direkte link?
Når man taster 5676 på denne side http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp får man nemlig ikke noget frem vedr. DirectX.
Avatar billede ewok Nybegynder
12. november 2001 - 11:31 #11
Den skulle være der et sted, jeg fandt den ellers til min svoger for små 14 dage siden.

jeg kan desværre ikke give dig et link for jeg kan ikke huske det. MEN den er der.
Avatar billede edisun Nybegynder
29. april 2002 - 17:59 #12
Selvsamme problem her. Compaq 5696, Diamon Sonic Impact S90....blå skærm asp4wave. Det hjælper ikke at deaktivere lydkortet.