Avatar billede powernodes Nybegynder
27. september 2004 - 10:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Email sendt via asp.net classifiseres som spam, men hvorfor?

Jeg har et problem med at de emails jeg udsender bliver tolket som spam, af bl.a. min mail server.
Også Gmail og hotmail afviser dem, og yahoo sender dem ned i "masseforsendelses" mappen (læs:spam).

En header ser fx. sådan ud:

X-Apparently-To: pelkjaer2004@yahoo.dk via 217.12.10.63; Mon, 27 Sep 2004 00:51:42 -0700
X-YahooFilteredBulk: 80.190.252.229
X-Originating-IP: [80.190.252.229]
Return-Path: <administrator@ildsjaele2.powernodes.dk>
Received: from 80.190.252.229 (EHLO tatooine.thona-consulting.com) (80.190.252.229) by mta102.mail.re2.yahoo.com with SMTP; Mon, 27 Sep 2004 00:51:42 -0700
Received: from mail pickup service by tatooine.thona-consulting.com with Microsoft SMTPSVC; Mon, 27 Sep 2004 09:51:45 +0200
thread-index: AcSkZtYBWtYKy2IITcmnoTJXL909mw==
Thread-Topic: ildsjaele2.powernodes.dk User Registration
Fra: administrator@ildsjaele2.powernodes.dk View Contact Details
Til: pelkjaer2004@yahoo.dk
Emne: ildsjaele2.powernodes.dk User Registration
Dato: Mon, 27 Sep 2004 09:51:45 +0200
Message-ID: <000c01c4a466$d60185e0$e5fcbe50@thonaconsulting.com>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Mailer: Microsoft CDO for Windows 2000
Content-Class: urn:content-classes:message
Importance: normal
Priority: normal
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.3790.181
X-OriginalArrivalTime: 27 Sep 2004 07:51:45.0929 (UTC) FILETIME=[D6207F90:01C4A466]
Content-Length: 531

-og body er ren tekst indeholdende fx. nogle brugeroplysninger.
Hvad er det der går galt her?

(kunne ikke lige finde på bedre kategori end denne)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. september 2004 - 10:16 #1
Vi kan altså blive enige om at det er den modtagende server der afviser din mail, og at der altså også er servere der accepterer dine mails.

Så ligger problemet jo faktisk hos modtageren, men det er alligevel dig der skal løse det. :o(

Jeg har selv været ude i det samme, og det er jo de enekete modtageres "spam-filter" der laver fejl (mener vi). Heldigvis er udbydere og brugere at spamfiltre meget interesserede i at få tingene til at virke til alles tilfredshed, så det er en fin oplevelse at ringe eller skrive til dem.

Der er to hovedmåder som de virker på:

1: De analyserer indholdet af en mail, og vurderer så om der er tale om reklame. Parametrene er noget med hvor mange billeder der findes, om der står Kære Peter ... eller noget lignende i mail'en, og en masse andre mere eller mindre bløde måleparametre.

2: De virker efter et sortliste-princip. Dels udfra afsenderadresse, dels udfra kendte spamservere. Det fungerer bl.a. efter brugeres indberetninger.

Jeg vil foreslå at tage fat i én konkret "problem-modtager", og finde ud af hvad der går galt der.
Avatar billede powernodes Nybegynder
27. september 2004 - 10:25 #2
Det kunne måske også være fordi jeg sender med administrator@<domain>som rent faktisk ikke eksisterer nødvendigvis.

Jeg forsøger mig med fast mailserver og sender, ser hvad der sker.
Ellers må jeg jo ha fat i yahoo, hotmail og hvad de nu hedder.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. september 2004 - 12:48 #3
OK, de er meget almindeligt at den afsendende server checkker om afsender adressen er gyldig, så det skal den være.
Avatar billede powernodes Nybegynder
28. september 2004 - 20:21 #4
Hov læg et svar inden jeg glemmer sp. helt.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
29. september 2004 - 06:46 #5
Svar