Avatar billede mad_maniac Nybegynder
27. september 2004 - 09:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

domæne og workgroup på samme computer

Jeg har et lille privatnetværk hjemme hvor jeg "bare" arbejder i workgroup, samtidig har jeg fået lavet mig en vpn-forbindelse til mit arbejde. jeg ville høre om man på nogle måder kan logge på domænet når jeg skal arbejde, og logge på workgroup når jeg bare bruger den privat. uden at skulde melde mig til og fra på domænet.
jeg kører windows xp og opretter min vpn gennem en zywall2
Avatar billede benneharli Juniormester
27. september 2004 - 12:27 #1
Hvad er grunden til at du vil meldes ind i en workgroup? Kan du ikke bare blive i domænet? Du kan sagtens dele filer osv alligevel.
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
27. september 2004 - 13:02 #2
En af grundene er at når jeg logger på domænet så får jeg automatisk en masse shared drev og nogle standard instillinger som jeg bruger til mit arbejde. disse indstillinger er jeg ikke intereseret i at have til hverdag, en anden er at jeg logger på gennem vpn, hvilket ikke er den hurtigste form for netværk til Lan:-)

Jeg havde håbet på at man måske kunne få noget bootsoftware hvor man kunne angive disse indstillinger, eller endnu bedre, hvis det allerede var i windows så man ved login skærmen kunne vælge mellem denne computer, domæne eller workgroupen.
Avatar billede bomf Nybegynder
27. september 2004 - 13:10 #3
Du kan da sagtens melde din pc ind i dit arbejds domæne og når du så vil arbejde "privat" så vælge at logge på denne Computer,
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
27. september 2004 - 13:57 #4
Ja, men problemet er at når jeg logger ind på denne computer er jeg stadig en del af domænet, jeg er bare ikke logget på det, dvs, at jeg hverken er logget på en workgroup eller et domæne:-(
Avatar billede bomf Nybegynder
27. september 2004 - 16:05 #5
Du kunne jo også lave en ny hardwareprofil en med workgroup en en med domain logon
så skal du bare tage stilling når du starter din pc
Avatar billede oz2kas Nybegynder
27. september 2004 - 16:18 #6
http://www.globesoft.com/cgi-bin/software_products.asp?productID=3 meget simpelt program :-)

Du har for mange point på.
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
28. september 2004 - 07:25 #7
oz2kas, ja, jeg har mange points på, men det er tilgængæld også en stor hjælp man får herinde, og det vil jeg gerne ofre nogle points for, alternativ er at jeg skal have en edb-mand ud til 1200kr/time for at instalere det, og næste gang jeg har problemet så står jeg på bar bund igen, så vil jeg hellere spørge til råds herinde give nogle point for det og så selv rode med det.

Såå, mange tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. september 2004 - 16:46 #8
Helt i orden.

Tak for point og god fornøjelse :-)