Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tildeling af netværksadresse

Jeg skal midlertidigt forbinde to PC'er for at kunne overføre nogle filer, men når jeg slutter netværkskablet til, siger den ene at "der er begrænset eller ingen forbindelse" for den ikke har fået tildelt nogen netværksadresse.

Hvordan pokker tildeler jeg en netværksadresse???

Jeg har XP
Avatar billede mad_maniac Nybegynder
27. september 2004 - 09:28 #1
Gå i kontrolpanel, netværksforbindelser, lan-forbindelse. her klikker du på egenskaber, dobbelt klikker på internetprotokol (tcp/ip). her kan du angive ip-adresser.
Held og Lykke
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:30 #2
Jamen hvad skal ip-adressen hedde for at fungere??
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:32 #3
Jeg afviser lige dit svar indtil det virker...
Avatar billede krohn Praktikant
27. september 2004 - 09:32 #4
du kan give dem 192.168.0.1 og 192.168.0.2
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:33 #5
Jeg prøver om et kvarter.
Ta' en kop kaffe indtil da :)
Avatar billede kenp Novice
27. september 2004 - 09:34 #6
du husker at bruge et krydset kabel hvis der ikke er en swich imellem.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
27. september 2004 - 09:35 #7
Jeg aner ikke hvad et krydset kabel er.
Men jeg ved at en af mine venner har kunnet overføre til en anden PC brugende samme kabel, så det burde virke.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
29. september 2004 - 08:00 #8
Hvad for en "DNS-serveradresse" skal jeg bruge? Hvis jeg skal tildele en bestemt IP skal jeg også tildele en bestemt undernetmaske, standardgateway og DNS-serveradresse, ikke?
Avatar billede kenp Novice
29. september 2004 - 08:24 #9
de skal bare have en ip-adresse så får de automatisk subnet, dns og gateway skal du ikke bruge når det kun er for at flytte filer mellem de 2 computere.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
29. september 2004 - 08:55 #10
Okay, nu har jeg fundet den anden PC, problemet er bare at når jeg prøver at overføre filerne siger den "det er ikke muligt at kopiere xxxx: Adgang Nægtet. Kontroller, at disken ikke er fuld eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er i brug"

Og jeg er 100% sikker på at filen IKKE er i brug. Og min disk er heller ikke fuld og ifølge filens egenskaber er den heller ikke skrivebeskyttet. Hvad hulen sker der???
Avatar billede lhademmor Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:06 #11
glem det, spørgsmålet er irrelevalt, jeg kopierede skidtet over på CD