Avatar billede martinmic Nybegynder
27. september 2004 - 00:44 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Overføre via internettet istedet for lan?!

Jeg har et lille mini micro netværk her hjemme. 2 computer :O
Mit problem er at jeg har sat disse 2 computere på en router (allnet 1298). Den ene computer er så sat op som en fil server, men når jeg prøver at hente nogle filer fra den, så henter jeg kun med ca 1mb/s. D.v.s ca den hastighed som mit internet er (10mbit). Dette kan jeg ikke få til at passe. Min router er 100mbit, mine netkort er 100mbit, har også tjekket netværksindstillingerne, og der kan jeg se at de også er sat til 100mbit.
Ud over dette har computerne også kun en intern ip 192.168.x.x

Nogen der har været ude for dette selv, og har en løsning på dette? :)

M.v.h
Martin.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
27. september 2004 - 01:33 #1
Prøv i dine indstillinger for netkortet under fanebladet avanceret at sætte den til 100 fuld tilstand eller 100 fuld duplex. Dette tvinger den op i fart. Hjalp det? Men kør ikke med denne funktion fast
Avatar billede martinmic Nybegynder
27. september 2004 - 17:38 #2
nope dette hjalp ingen ting.. :S
Avatar billede martinmic Nybegynder
27. september 2004 - 19:29 #3
Nu har jeg så valgt at sætte det tilbage i en switch, så DHCP servicen kommer fra min ISP, men tror i at det kan lade sig gøre at få filoverførelserne fra computer til computer køre over LAN istedet for WAN?
Avatar billede martinmic Nybegynder
12. november 2004 - 09:00 #4
Siden der ikke har været flere svar vælger at lukke dette spørgsmål