Avatar billede togsverd Nybegynder
26. september 2004 - 22:16 Der er 4 kommentarer

CDROM vil ikke køre slave

Ensnu et problem med min nye computer. Jeg har et cd-drev (Aopen) og en DVD-brænder (nec 2510a) i computeren. Først satte jeg cd-drevet som primary slave (og jumpersetting slave)med HD'en som master, men så virker det ikke... Computeren tager lang tid om at boote, og drevet virker ikke. Så prøvede jeg samme løsning med jumpersetting cable select, samme resultat.

Så gjorde jeg CD-drevet slave for DVD'en, det ville den heller ikke. Så gjorde jeg DVD'en slave for cd-drevet, det ville den heller ikke... Hvorfor??? Jeg HAR ændret jumpersettings, både prøvet manuelt og ved cable select... Nu er min harddisc primary slave og cd'en master, men det er da vist ikke optimalt... Og det kan da ikke være rigtigt???

HJÆLP!
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. september 2004 - 22:24 #1
Kommer ige med et hurtigt kommentar: tror ikke, du mister ydelse ved at have sæt HD til at være slave. Og så det andet: En ende af dit IDE-kabel ( 80´er, ik ? ) på bundkort, enden af kablet er master, midten er slave. Eller var det nu omvendt ;-)?

Google-search lidt. Det kunne jo være det. ;-D
Avatar billede togsverd Nybegynder
27. september 2004 - 08:59 #2
Jeg har styr på, hvilket stik, der er slave, og hvilket der er master... Det STÅR på stikkene (runde kabler). Så det er ikke her fejlen ligger...
Avatar billede togsverd Nybegynder
27. september 2004 - 09:45 #3
Nårh, der var CD-drevet, der skulle sættes til at køre UDMA... Der kan man se...
Avatar billede gl.k. Nybegynder
27. september 2004 - 12:37 #4
Godt gået. Afslut sprgsm.. Gi´ dig selv point.

Hyg