Avatar billede ny_viden Nybegynder
05. marts 2001 - 12:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Linux eller Windows

Jeg er ved at skulle koebe computer, men ved ikke endnu hvad for et styresystem jeg skal vaelge.Hvad er fordelen ved Linux fremfor Windows og vice versa...???
Computeren skal bruges til arbejde, muligvis programering og lidt spil.
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. marts 2001 - 12:13 #1
Tja, linux kan klare det hele, men det kan windows jo også...
Hvis du ikke kender linux, bør du nok starte med Windows, og så lege med Linux ved siden af, for at se om det er noget du vil satse på - og så evt. skifte senere.
Jeg bruger selv linux, til at arbejde på - og det spille 100 :)

Linux er klart det billigste (gratis) og det mest stabile... Men Windows er bedre til begyndere!

Håber det var svar nok :)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
05. marts 2001 - 12:13 #2
Ahh... SPIL..... Så drop Linux.... Det er ikke til at køre spil derpå.. Ihvert fald ikke optimalt....

Jeg synes helt klart du skal vælge Win 2000, det er det mest geniale styresystem siden win 3.11

-Anders
Avatar billede ny_viden Nybegynder
05. marts 2001 - 12:18 #3
jo tak, jeg har haft computer foer og har ogsaa brugt windows flittigt, men syntes at det har nogle mangler, (og er lidt modstander af at bruge Microsoft), har haft et kig paa Linux, syntes at det virker mere professionelt.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
05. marts 2001 - 12:20 #4
Linux er bare en modedille.... Ligesom skateboardet var engang :o)

-Anders

PS: Alt magt til Bill G...... He our man !!
Avatar billede a-torsten Nybegynder
05. marts 2001 - 12:20 #5
Tror dog stadig ikke at du kan spille ordentligt på det...

-Anders
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. marts 2001 - 12:21 #6
Quake3 køre ganske godt på Linux, mindst lige så godt som på samme comp. bare med Win2K på...

Men Linux er jo ikke en PlayStation, så drop linux hvis du skal spille \"seriøst\" :)
Avatar billede victor44 Nybegynder
05. marts 2001 - 12:23 #7
In a world without fences, who need gates ;-)
Avatar billede billeschou Nybegynder
05. marts 2001 - 13:43 #8
\"Jeg synes helt klart du skal vælge Win 2000, det er det mest geniale styresystem siden win 3.11\"

Nu var win 3.x jo ikke et styresystem - dos derimod var/er genialt ;)
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. marts 2001 - 13:47 #9
linux eller windows?... Begge dele ville jeg sige. Jeg har selv begge dele og er meget tilfreds. Der er mange arbejdsopgaver som jeg hellere vil lave på en linux, men Windows skal man have, ellers er man ilde stedt!
Avatar billede saubermacher Nybegynder
05. marts 2001 - 13:50 #10
Windows har jo kompabiliteten og den er 100x bedre til spil, men linux som er unix basret har sine fordele som et flerbruger system.