Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. september 2004 - 17:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2000 vs XP Pro

Hej...

Skal have sat en webserver op.. Den har følgende specs...

1 Ghz Via C3 processor
1 GB PC2100 Ram
2 x 40 GB hdd...

Hvilket styresysten vil i foreslå.... Umiddelbart vil jeg tro at 2000 bruger mindst resourcer....

Hva synes I..?

/Anders
Avatar billede belzebub Nybegynder
26. september 2004 - 17:36 #1
Har ikke så meget forstand på det med stabilitet osv.. men W2K bliver næsten altid brugt som server, når det er Windows.. har aldrig set en XP so server :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2004 - 17:49 #2
du kan også bruge Win2003 - den er meget mere stabil end både 2000 & XP.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. september 2004 - 18:18 #3
Retaxes.... Det ved jeg... Men man kan få XP og 2000 som OEM til omkring 1300 kr... Det tror jeg desvære ikke at man kan hive 2003 i land for ;O)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2004 - 18:28 #4
så ville jeg jo nok vælge WinXP der er godt i mange retninger, det er mange år siden jeg brugte 2000, men gik væk fra da XP kom på gaden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2004 - 18:29 #5
XP er blevet utroligt stabilt efter at SP2 kom frem og blev implementeret.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
26. september 2004 - 19:28 #6
Men 2000 sluger vel mindre resourcer eller..?

/Anders
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2004 - 20:57 #7
ja, det gør det.

har du ikke så mange resourcer var det måske en idé med et Linux system

http://www.klid.dk/sw/Mandrake-iso/

Jeg har Mandrake kørende på tredie år uden nedbrud, bruger den dog ikke noget specielt.
Avatar billede the_email Nybegynder
26. september 2004 - 23:25 #8
Jeg vil nu anbefale Linux Debian.
Det har et genialt pakkesystem. Skal serveren f.eks. fungere som DHCP skriver du blot:

apt-get install dhcp3-server

Så fortæller den dig at der udover dhcp3-server-pakken skal installere et par andre pakker og om du vil acceptere dette. Det svarer du Ja til og efter 30 sekunders opsætning har du en velfungerende DHCP-server kørende.
Det kan sgu ikke være nemmere.

Læs om opsætning på http://debianguiden.dk og er den ikke fyldestgørende, spørger du bare på http://debianforum.dk

/TheEmail
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2004 - 10:20 #9
the email> smag og behag som man siger
Avatar billede a-torsten Nybegynder
27. september 2004 - 10:23 #10
Det bliver windows der skal på maskine....

Men er der steder hvor Windows 2003 Webserver edition kan fåes billigere end hos shg (2800 kr) ?`

/Anders
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2004 - 10:41 #11
de 2800 kr. er nok det billigste, men er ikke sikker.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
27. september 2004 - 15:19 #12
Flottede mig og bestilte en Windows 2003 Webserver edition

>Takker for svar
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. september 2004 - 15:38 #13
Ok, nok en god idé, tilykke med det ;o)

Takker for pointene..