Avatar billede Slettet bruger
26. september 2004 - 16:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Printudskrifter fra Word i Office 2003?

Hej
Mine Worddokumenter kommer altid ud i nederste bakke fra printeren. Det skyldes, at under hvert et Worddokument står der i Sideopsætning, at den skal skrive ud fra nederste bakke. Imidlertid gider jeg ikke rette i Sideopsætningen, hver gang jeg skal skrive et nyt Worddokument ud, men vil i stedet have det rettet for samtlige fremtidige Worddokumenter, så udskriften kommer ud efter printerens indstillinger. Jeg kan se, at der under Funktioner, Indstillinger og fanebladet "Udskriv" kan gøres indstillinger, således at Standardbakken kan sættes til Printerens indstillinger. Men vil det være nok til at ændre indstillingerne for samtlige Worddokumenter fremover for en Office 2003 eller er der ekstra indstillinger?
26. september 2004 - 16:18 #1
Under Filer->Sideopsætning, fanen Papir, vælger du de ønskede indtillinger. Herefter klikker du på knappen Standard.

Dette gemmer opsætningen i skabelonen NORMAL.DOT, dvs. det bliver den fremtidige standard for nye dokumenter.
26. september 2004 - 16:20 #2
... men du kan også gøre det, som du beskriver under Funktioner->Indstillinger... der sker nøjagtigt det samme.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2004 - 11:37 #3
Det besynderlige er, at det virker ikke. Jeg har konfiguret to printere i Windows, men det er fysisk en printer og hvor indstillingerne er opsat således, at de to prinere har udskrift til forskellige printerbakker. Jeg har testet, at jeg kan skrive Windowstestsider ud og de kommer ud på de helt rigtige bakker afhængig af mit valg af printer. Jeg har gjort denne printeropsætning mange gange før og det giver ikke problemer. Men nu virker det ikke inde fra Word, trods at jeg har gjort de ovennævnte indstillinger???
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2004 - 22:08 #4
Hej igen
Ingen nyt. Snøft. Jeg fatter ikke, at de to printere (1 fysisk printer) er velfungerende, når jeg skriver Windows testsside ud, men printerne kan kun skrive ud fra den nedereste bakke (bakke 3) fra Word uanset, hvad jeg indstiller i Sideopsætning og Funktioner->Indstillinger. Kigger jeg i Filer->Udskriv og vælger den printer, som er konfigureret således at den skal skrive fra bakke 2 skriver den ud til bakke 3. Skriver jeg derefter en Windowstestside fra samme printer, er der ingen problem. Snøft.
Avatar billede fipse Nybegynder
11. november 2005 - 12:11 #5
vi oplever samme fejl, er meget intresseret hvis der er blevet fundet en løsning på dette problem !
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juni 2007 - 09:02 #6
Jeg har en stor HP netværksprinter med dueslag og har (hvis jeg har forstået problematikken korrekt)løst det således.

Under opsætningen af printeren i netværket har jeg lavet en (virtuel) printer for hver udbakke. For brugerne ser det ud som om der er 12 satore HP printere de kan skrive til. I virkeligheden er det den samme printer, men udskriftsbakkerne er forskellige for hver (virtuel)printer