Avatar billede kard Nybegynder
26. september 2004 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Medion Bærbar

Jeg leder efter en billig bærbar og har set at Elgiganten, har en ny Medion "42-720" til 4999 kr, men jeg kan overhovedet ikke finde noget om modellen på nettet.

Nogen der kender noget til denne model, eller har nogen kommentarer til Medion's bærbare generalt?
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 15:25 #1
læs lidt om en brugers erfaringer i denne tråd : http://eksperten.dk/spm/536536
Svar: holmmorten
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 15:29 #2
Jeg vil slet ikke have andet end Centrino ; bl.a. pga. muligheden for at tage den med ud (lang batteritid) og den lave varmeudvikling betyder mindre behov for køling = ingen larmende blæser, som er en pestilens at høre på hvis man blot skal sidde og surfe, skrive dokumenter m.v.) Dette betyder imidlertid også en højere pris. Men der er kommet et billigere alternativ : Intel Celeron M, som også bruger meget lidt strøm

Her er en købeguide : http://laptop4u.dk/kobeguide.html

Her en artikel om Centrino : http://laptop4u.dk/main_centrino_.html

Læs lige dem - herefter vil jeg komme med lidt alternativer til den Medion (den ville jeg holde mig fra...)
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2004 - 15:34 #3
Jeg har en CyberCom som er lavet af Medion og den har jeg været meget tilfreds med - dog har 2 kollegaer en præcis magen til og der gik skærmen på den ene i udo og den anden begyndte pludselig at blive så varm at den slukkede... men dette blev klaret hurtigt igennem forretningen hvor de var købt. Men ligesom med alle andre mærker kan nogle have udelukkende positive ting at sige hvorimod andre kun kan sige dårligt om det - så det er nok lidt hvor heldig man er :)

Om du skal have lige præcis denne bærbare afhænger lidt af dine behov - fx tror jeg ikke den har vanvittig lang levetid lige som den nok heller ikke er helt lydløs... men til den pris vil jeg sige den ser rigtig lækker ud! (kan dog heller ikke selv finde de præcise specifikationer)
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 15:36 #4
fint nok at bruge 5000 kr. på en bærbar ; men hellere bruge lidt mere og ende med at blive tilfreds. Den er forsynet med en CPU beregnet til en alm. stationær PC, hvilket ofte betyder at den er tung, strømkrævende og tyk.

Forestil dig et par timers arbejde i fx. word / excel, hvor blæseren meget ofte står og væser - det vil jeg gerne være fri for....

Overvej disse:
http://prc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=463
http://prc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=484
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. september 2004 - 21:13 #5
Kig lidt på den.. Den er lækker:

http://prc-direct.dk/Configurator.aspx?ID=473
Avatar billede espersen Novice
26. september 2004 - 22:04 #6
ja, men dyr ;o)
Avatar billede kard Nybegynder
28. september 2004 - 09:28 #7
Tak for kommentarerne. Espersen og Keyersoze - læg et svar og I deler pointene.
Avatar billede espersen Novice
28. september 2004 - 10:20 #8
;o)  bare spørg hvis der er mere !