Avatar billede muldgaard Juniormester
25. september 2004 - 20:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stor wav fil til cd med flere tracks

Jeg har en stor wav fil som er en koncertoptagelse fra tv.

Jeg skal lave en audio cd, men ønsker at lave et track for hvert musiknummer og uden at der er nogen former for pauser eller breaks mellem numrene.

Jeg har Cooledit 2000 og kunne forestille mig at det kunne bruges til opgaven.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2004 - 21:06 #1
Det er lidt af en lang smøre. Jeg har en vejledning på et stykke papir, som jeg kunne scanne og sende som vedhæftet fil. Bruger selv CE2000 og bruger metoden til at lave CD'er af mine LP'er.

Men jeg ved ikke, om det er en brugbar metode. Hvis du venter lidt, skal jeg prøve at se, om jeg kan finde den på nettet.
Avatar billede milter Ekspert
25. september 2004 - 21:36 #2
Som du sikkert allerede ved, har Adobe overtaget Syntrillium. Den oprindelige side med vejledningen fra Syntrillium findes ikke mere, men jeg har fundet noget hos Adobe, som kan bruges. Faktisk ser det ud til at være mere eller mindre det samme.

Den eneste forskel, jeg kan finde, er i slutningen:

"7. Repeat step 5 to highlight all cue markers.
8. Click Batch to open the Batch Process Phases dialog box, and then click Save to File.
9. Enter a prefix for the files that will be created (for example, Track) in the Filename Prefix text box."

Her bruger jeg selv at dobbeltklikke på en "range" ad gangen. Den åbner så i waveform, og du skal nu gå til "File > Save selection > Give den et navn og sted at gemme" Gem som "Windows PCM wave file" uden "Non audio information"

Linket er her.

http://www.adobe.com/support/techdocs/31686.htm
Avatar billede muldgaard Juniormester
27. september 2004 - 22:49 #3
Hej milter.

Tak for svaret, jeg vil prøve det af hurtigst muligt.
Avatar billede muldgaard Juniormester
28. september 2004 - 06:47 #4
Hej igen milter,

Det fungerer jo bare perfekt! :-)

Du må lige svare igen, så du kan få point.
Avatar billede milter Ekspert
28. september 2004 - 08:10 #5
Glæder mig, du fik det til at virke.