Avatar billede tkmbh Nybegynder
05. marts 2001 - 10:21 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Grafikkort til Compaq

Jeg har en Compaq 475MHz med 196Mb ram. Jeg vil gerne have et støre grafikkort til den. Det nuværende sidder på bundkortet og kan højest sættes op til 8Mb. Grafikkortet deler ram med resten af computeren.
Kan jeg sætte et andet grafikkort i og evt. hvilke mærker kan min Compaq køre med. Jeg ville gerne have et på 16Mb eller 32Mb.
Avatar billede quantic Nybegynder
05. marts 2001 - 10:24 #1
Hehe... Hvad skal du bruge det til ??? gaming, 3D animationer ?? rendering ???
Avatar billede cc2000 Nybegynder
05. marts 2001 - 10:30 #2
Din compaq skulle gerne kunne køre med alle slags grafikkort, hvis bundkortet har en agp-port.
Avatar billede tkmbh Nybegynder
05. marts 2001 - 10:36 #3
mest til spil!
Har i nogle gode forslag til et godt biligt grafikkort?
Jeg mener helt bestemt at den har agp port.
Avatar billede vuffe Nybegynder
05. marts 2001 - 11:53 #4
Geforce 2 MX, 32MB ram, ca. 850.-
Avatar billede anders_riis Nybegynder
05. marts 2001 - 14:23 #5
Hvis du har AGP-port, kan jeg stærkt anbefale dig at købe Ge-force grafikkort. Jeg selv et med både tv ind/ud, og det køre perfekt. Dette grafikkort er dyre end mange andre, men pengene er givet utrolig godt ud.
Køb evt. dit kort på www.edbpriser.dk der kan du finde nogle gode tilbud.
Avatar billede vuffe Nybegynder
05. marts 2001 - 14:32 #6
  >  ander riis, Gerforce priserne er selvfølge afhængigt af hvor godt det er, en MX\'er til 850,- er da egentligt billigt i forhold til ydelsen.
Set i forhold til et Radeon eller Voodoo er det pris og ydelsesmæssigt bedst.

  tkmbh>>> Jeg vil anbefale dig at vælge producenten  Prolink Pixelview, da disse kort ikke er dårligere end Asus ell. fx Creative, og samtidig er de også billigere.
Avatar billede anders_riis Nybegynder
05. marts 2001 - 14:53 #7
Hvis du køber et geForce, så husk at købe med DDR-ram.
Avatar billede luther Nybegynder
05. marts 2001 - 18:56 #8
Ja du kan godt sætte et nyt kort i. Det gamle grafikkort slår fra når du sætter det nye i.

Jeg anbefaler Matrox G400...
Avatar billede tkmbh Nybegynder
05. marts 2001 - 19:31 #9
Tak for hjælpen allesammen