Avatar billede bsp_andreas Nybegynder
25. september 2004 - 16:46 Der er 9 kommentarer

Mangler Tab Control (faneblade)

Hej. Nogen som kender et godt (og gratis) control til at lave tabs (faneblade)

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. september 2004 - 16:54 #1
ja den følger med Microsoft Internet Explorer WebControls (en usupporteret pakke)
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. september 2004 - 16:55 #2
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. september 2004 - 16:56 #3
De inkluderer en tabstrip, en multipagecontrol, treeview og en toolbar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. september 2004 - 16:58 #4
desuden er jeg ret sikker på at netop en tabstrip-control er et af de eksempler på implementering af en servercontrol (sådan start to end) man kan finde, og jeg mener at jeg har set implementeringer af en sådan rundt omkring.
hvis dem jeg linkede til ikke er noget kan du lige sige til, så skal jeg nok finde nogle andre frem.
mvh
Avatar billede jepsen999 Nybegynder
26. september 2004 - 00:10 #5
Som du selv skriver snepnet, skriver microsoft på alle sider at Microsoft Internet Explorer WebControls er usupporteret. De oplysninger jeg har kunne finde siger at de er udviklet til framework 1.0 og derfor ikke altid virker under 1.1, og jeg har selv haft problemer med at afvikle dem på en 2003-server med .NET 1.1.
Jeg ville prøve at finde en anden løsning end Microsoft Internet Explorer WebControls, med mindre jeg er helt galt på den mht. 1.0 og supperteringen.
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. september 2004 - 00:33 #6
Jeg har ikke oplevet problemer med tabstrippen på v1.1, men jeg har et lidt ambivalent forhold til dem, hvis vi snakker final releases af et eller andet der er baseret på dem. De er hverken fugl eller fisk... De kommer fra Microsoft, men de vil ikke kendes ved dem... De er lavet til IE, men funktionaliteten er ikke garanteret, og de er besværlige at redistribuere.
og hvad selve tabstrippen angår, så kan man lave en minimumsløsning af sådan et svedske på ganske kort tid.

men.... de kommer med den fulde sourcekode, så du har grundfunktionaliten, og muligheden for at fikse det, hvis der er noget der ikke er helt ok. og de er lavet af dem der burde have mest forstand på at implementere .net serverkontroller, så de er på en eller anden måde værd at tage fat i.

man kan lære meget af dem.... tilpasse dem hvis man er utilfreds, og det er gratis at smide dem ud, hvis man synes de sutter :o)

jeg synes du skal tage fat i dem, og få det ud af dem du kan.... det værste der kan ske er, at du bliver så meget klogere af dem, at du kan dumpe dem som utilstrækkelige... og hvis du når dertil er du kommet virkelig langt.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. oktober 2004 - 20:23 #7
er du der andreas ?
Avatar billede bsp_andreas Nybegynder
04. oktober 2004 - 09:30 #8
hej. ja jeg er lidt langsom pt. da der er super travlt.

jeg kan desværre ikke rigtigt bruge den tabstrip control, så derfor har jeg lavet min egen.

Men tak for kommentarerne
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. oktober 2004 - 15:40 #9
hej andreas :o)
gider du lukke spørgsmålet ?
(du kan bare kyle et svar selv, og acceptere det - så skulle det være fikset)
mvh