Avatar billede jette1 Nybegynder
25. september 2004 - 12:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Offentlig nyhedsserver, hvor?

Jeg har programmeret en online newsreader til www.dk-fritid-dyr-kat.dk, så folk kan følge med i nyhedsgruppen via gruppens hjemmeside. Jeg har lige fået egen webserver og har ikke lige pt. mod på at installere Leafnode.
Jeg tænkte derfor at jeg ville benytte mig af sunsite.dk som er den eneste offentlige newsserver jeg kender til i Danmark. Men de kræver at man har en konto... jeg har derfor oprettet en konto, men i den mail jeg fik med brugernavn og adgangskode, står der at den kun er til personlig brug :-/ ... så kan jeg jo ikke så godt bruge den konto til hjemmesiden, da den hver vil blive brugt af flere personer...

Er der nogen der har kendskab til en anden server man kan bruge? Det skal lige siges at jeg har et cronjob kørende, som henter indlæg ned hvert 10'ende minut.. men kun fra gruppen dk.fritid.dyr.kat, så det er ikke voldsomt meget trafik vi genererer..
Avatar billede dennismp Nybegynder
25. september 2004 - 12:39 #1
Ved det ikke, men du får lige lidt input alligevel :)

Har du prøvet at skrive og spørge sunsite - om de vil gøre en undtagelse, når det kun drejer sig om een nyhedsgruppe?

Jeg tror det bliver svært at finde, da gratis ting gerne bliver udnyttet (til spam, eksempelvis :( ). Men prøv at se lidt på

http://www.newzbot.com/

Jeg fandt også nogle steder, hvor man skulle betale en 5$ og opefter.. Det var måske også en idé, selvom det måske er lidt ærgerligt at betale for at få een gruppe.

Hvad med det sted du har hostet din webserver - kan de hjælpe dig?
Avatar billede jette1 Nybegynder
25. september 2004 - 13:01 #2
Tak for svar :-) ... newzbot ser ikke så lovende ud, i hvert fald ikke lige hvad angår denne NG.

Jeg hoster selv min webserver, så her er der heller ikke meget hjælp at hente ;-) Men jeg vil tage imod dit råd og prøve at skrive til sunsite... det vil klart være den bedste løsning for mig. Når jeg ikke har skrevet til dem endnu, skyldes det at jeg egentlig ikke regner med de svarer.. de får jo nok meget mail fra alle mulige.

Hvis alt glipper må jeg nok se i øjnene at leafnode er den eneste løsning...
Avatar billede dennismp Nybegynder
25. september 2004 - 13:35 #3
Jeg tror nu nok de svarer, men spørgsmålet bare hvornår? :).

Jeg har siddet og set på en leafnode mini-howto - det ser rimeligt let ud at sætte op. Men hvis du selv hoster din webserver, kan du så ikke bare bruge din internet udbyders news-server? Eller har de også en "personlig brug"-regl?
Avatar billede jette1 Nybegynder
25. september 2004 - 15:46 #4
Jeg har også lige selv siddet og kigget på http://leafnode.sourceforge.net... Som du siger ser det rimeligt let ud. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om man kan sætte den til kun at svare localhost. Jeg vil gerne undgå at udefra-kommende bruger den.
Hvad er det for en mini-howto du har fundet... vil du smide et link?
Avatar billede dennismp Nybegynder
25. september 2004 - 16:13 #5
http://www.tldp.org/HOWTO/News-Leafsite.html#toc1

Du kan jo bruge iptables til at blokerer trafik til porten udefra, hvis leafsite ikke kan sættes op med brugernavn/password.
Avatar billede jette1 Nybegynder
25. september 2004 - 18:08 #6
dennismp - Du havde ret i det med udbyderens news-server :-) Jeg har nu fået den op at spille, i hvert fald så man kan læse i nyhedsgruppen. Jeg får dog fejl 501, når jeg forsøger at sende et indlæg igennem den... så det skal jeg lige finde ud af.

Jeg vil meget gerne have lov til at give dig point ... så hvis du lige vil smide et svar :-)
Avatar billede dennismp Nybegynder
25. september 2004 - 18:23 #7
Herligt hvis du kan bruge min hjælp. Hvis det ikke var fordi at de fleste jeg kender, er bange for nyhedsgrupper (foretrækker web-forums) så havde jeg også een.
Avatar billede jette1 Nybegynder
25. september 2004 - 18:55 #8
Det synes jeg er ærgeligt...nyhedgrupperne er så fleksible at benytte og der er så mange der bruger dem. Dvs. hvis man putter en ng på sin hjemmeside, er der indlæg fra dag 1 ... Opretter man et forum, skal man først lokke brugere til, og man er begrænset til de personer der kender til forum'et.

Har forresten fået løst mit post-problem, så nu spiller den bare :-)
Avatar billede jette1 Nybegynder
25. september 2004 - 18:57 #9
Hu?... jeg kan ikke få lov at acceptere dit svar..
Avatar billede jette1 Nybegynder
25. september 2004 - 18:57 #10
Nå... så makkede den ret :-)