Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 12:14 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for at skrive og tale sammen når vi er Online på eksperten?

Freetel programmet, som gør det mulig at  skrive og tale sammen 2 og 2, når vi er online på Eksperten. Programmet er med i komputer nr. 11.

Hvis vi opretter fornavn som eksp og vores brugernavn i efternavn, så kan det lade sig gøre, at søge os brugere på eksperten som er online.

Hvad syntes I?

Avatar billede long Nybegynder
12. oktober 1999 - 12:26 #1
Kan man ikke nogenlunde det samme med http://www.gooey.com ?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 13:10 #2
Det kan godt være, men jeg har testet Freetell. Vi skal for det kan lade sig gøre have det samme program alle, som vil være med. Jeg kikker også på gooey.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 13:18 #3
Efter hvad jeg kan se kan man kun skrive via gooey. Ved Freetell kan man også tale sammen. Ved gooey kan man skrive flere sammen, eller 2 og 2, hvis, det er det man ønsker. Det må være et spørgsmål om hvad de forskellige syntes om.
Avatar billede justincase Nybegynder
12. oktober 1999 - 13:43 #4
Gooey er det bedste forslag set fra min side. Netop på grund af muligheden for at snakke i enerum.

Jeg ville aldrig bruge det at snakke sammen. Specielt ikke når jeg sidder på arbejdet :))

Ulempen ved at bruge en chat klient er at informationen ikke er tilgængelig for alle. Altså hvis nogen vil søge på et emne. Og tit bliver løsningen først fundet efter et par forsøg. Og de forsøg kan man som regel lære lige så meget af som svaret !!!
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 14:03 #5
Ved Gooey kan man tale flere sammen på en gang, så det må kunne lade sig gøre her. Eller kan tekstforløbet kopieres over i ekspertens svarrude. Fordelen er ganske klart, at har du fået fat i en som kan løse dit problem, så kan det blive løst hurtigt.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 14:15 #6
En ulempe ved Gooey er, det er et stort program godt 2000 kb, hvor freetel fylder godt 500 kb i zip og køreklar ca 800 kb. Ved freetel kan man nøjes med at skrive sammen. På arbejde løses mange opgaver da også via telefonen. Om det er PC eller telefon man taler via kan da egenlig være ligemeget. Skal man så tale med en på den anden side af jorden, så kan det gøres til lokaltakst via PCéren og freetel. Blot modtageren også har dette program.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 14:26 #7
Det lyder som en god ige, men jeg synes det er godt nok som det er.
Hvis du vil chatte eller noget lign. er der masser af steder på nettet.
Avatar billede justincase Nybegynder
12. oktober 1999 - 14:43 #8
jeg installerede gooey på min hjemmecomputer. Men ingen af boxene kommer op når jeg starter browseren. Og jeg kan ikke se at jeg har gjort noget galt.

Hvi gooey ikke virker ordenlig, så må det være en anden der skal bruges.

En ting med Freetel. Den er ikke freeware eller hvad. Man skal registrere efter 30 dage ikke ?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 14:45 #9
Jep, men det kunne være, at vi kunne være med til at begrænse alle de e-mails fra eksperten. Der har været flere brokker omkring dette i den sidste tid. Dette var en måde, at løse problemerne på. Jeg tænker ikke på Chat her, men på en måde, at få løst sine problemer på her og nu.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 14:46 #10
Freetel er Freeware for private.
Avatar billede fatboy Nybegynder
13. oktober 1999 - 01:07 #11
Jeg synes, det ville være godt, hvis man kunne få løst sine problemer hurtigt, men hør engang: Tror i ikke måske, at man bliver en smule træt af at give den samme lange forklaring, prøve de samme ting af via en chat-ting, når man skal igang 3. gang, fordi man ikke kan slå de to tidligere svar op på eksperten...
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 1999 - 01:13 #12
Der skulle gerne fortsat gives svar via eksperten.
Avatar billede fatboy Nybegynder
13. oktober 1999 - 01:26 #13
- Eller vi kunne allesammen lægge vores ICQ# på denne side, og vupti, så behøver vi slet ikke www.eksperten.dk mere......

Så er alle problemer løst!!!! ......ikk' ............ Nåh nej.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. oktober 1999 - 23:03 #14
hvis folk vil tale eller chatte sammen kan de bare gøre det, men hvad har det med ekspeten at gøre? de kan udveklse ICQ numre her og så bare passe deres eget!
Avatar billede fatboy Nybegynder
16. oktober 1999 - 00:57 #15
Kharder> Hvordan forestiller du dig, at de svar, der bliver givet i taleform via et chat-program, bliver til tekst på "Eksperten"?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 1999 - 08:38 #16
Ved kopiering.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 1999 - 08:48 #17
Min konklution af dette spørgsmål må efterhånden være, at man åbenbart ikke er klar til de nye muligheder et sådan komunikationsprogram kan give. Der kunne f.eks. måske spares lidt på alle de mails som vi modtager, for at kunne følge spørgsmålene.
Avatar billede fatboy Nybegynder
17. oktober 1999 - 14:51 #18
Jeg har brugt ICQ f.eks, og jeg kender også til mange andre, og ja, i nogle af dem kan man tale sammen og meget, meget mere, men jeg bryder mig bare ikke om disse programmer.

kharder>Men jeg forstår heller ikke, hvordan du kopierer tale til tekst.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 1999 - 23:22 #19
I programmet Freetell bruges både tale og skrift.
Avatar billede fatboy Nybegynder
18. oktober 1999 - 17:27 #20
Jo, men hvis et problem bliver løst gennem en samtale, hvordan kommer samtalen så ud på Eksperten i skrift???

Der er vel ikke talegenkendelses-software indbygget i chat-programmet..?!
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 1999 - 00:37 #21
Nej, Tale og skrift blandes.
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. oktober 1999 - 15:40 #22
OK. godt.
Fortæl mig så lige een gang til, hvordan et svar i tale via chat-programmet når ud på ekspertens sider.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 1999 - 17:06 #23
Man laver et resume af samtalen.
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. oktober 1999 - 17:14 #24
ok.
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. oktober 1999 - 17:17 #25
Hvis man eller gider skrive det hele ned, og hvis man kan huske detaljerne efter man har ændret instillinger og afprøvet  10 forskellige ting i tre timer...

Min pointe. Jeg tror de fleste løsninger ville forblive i tale og ikke komme på skrift. Og derfor synes jeg, det er en skidt ide.

Det samme gælder for skrift-chat af samme grund.
Avatar billede justincase Nybegynder
25. december 1999 - 21:24 #26
Nyt snakke program :

http://www.phonefree.com/download.html

:)

JustinCase