Avatar billede forvirret Nybegynder
25. september 2004 - 08:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort

Hejsa jeg skal have mig et nyt grafikkort og har disse 2 kort i tankerne, men ved ikke hvilket der er bedst. jeg bruger kun maskinen til spil.

1: Beskrivelse
Radeon 9600XT kort fra PowerColor, som er en direkte konkurrent til GeForce FX 5700

Specifikationer
ATI Radeon 9600XT GPU, 500MHz Core, 600MHz Memory, 256MB 128-bit DDR RAM, AGP 8x, DirectX 9.0, TV-Out, DVI, Video-In

2:Beskrivelse
Verdens hurtigste grafikkort er igen et ATI Radeon kort. Hvis du vil have det hurtigste kort på markedet - er der ingen tvivl om at det er dette Radeon 9800 PRO du skal vælge. Læs testen her: http://www.tweak.dk/test231.php

Specifikationer
Core 380MHz, memory 680MHz, Med Tv-out og DVI. AGP8x og 4x, dual monitor support samt kabler. Vga converter medfølger. Kræver 300 Watt PSU.

det lyder jo til det er 9800, men det har en lavere core, men ved ikke om det betyder noget?
Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 08:44 #1
Mit forslag er helt klart Radeon 9600 XT det rykker betydeligt fra GeForce kortet (as usual).

Forresten, det der du skriver med om man vil have det hurtigste kort på markedet, så skal du investere i et GeForce 6800 Ultra eller et Radeon X800XT PCI-Express, GeForce kortet vinder på lavere settings, hvor imod på høj resolution med AA osv. slået til er X800XT'et det bedste.

Hvis du vil ud og investere i et grafikkort, er mit råd at du skullle vente lige en måned eller to til at de nye Socket 775 bundkort og PCI-Express (og også AMD's 939 bundkorts) vinder lidt mere frem, så falder kort som 9800XT en del i pris fordi ingen gider købe dem mere, ellers kunne du også investere i et Radeon X600 Pro jeg er bare ikke 100% sikker på om det kun fåes med PCI-Express men det kan jeg ikke forestille mig :)

Men står valget mellem de to øverste så er mit bud 9600.
Avatar billede tubber Juniormester
25. september 2004 - 10:28 #2
Det med hvad der er bedst NVidia eller ATI kommer lidt an på hvad man vil ofre, hvad kortet skal bruges til og hvad spil man ønsker spille.....

Heldigvis er det sjældent der komme spil der passer bedre til det ene gfxkort frem for det andet.......Det store samtale emne i den retning er Doom3 og HL2.......
HL2 er kodet til ATI kort og Doom3 til NVidia, men langt de fleste er kodet til DirectX så der er det ydelse på kortet.....

Er det KUN til spil og vi ser bortset fra HL2 og Doom3 så er et GeForce at foretrække da det vinder i rå ydelse.....hvorimod man skal bruge kortet til andre ting, f.eks. videoredigering, videoafspilning og billedbehandling er så vidt jeg ved ATI der vinder med alle de features det har frem for rå ydelse......

Kigger vi pris så er det forskelligt hvem der lige har det bedste kort i den klasse.......

Du skriver spil.....Er HL2 ikke på ønskelisten så vil jeg foreslå et GeForce kort men jeg ville nok ofre i et GF FX5900.....
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41440 f.eks. dette.......
Avatar billede forvirret Nybegynder
27. september 2004 - 05:42 #3
ok jeg siger tak for hjælpen, så jeg har valgt et 9600 da det kun var et af de kort jeg ville have.
fishbrain - lægger du et svar, så lægger jeg points :)
Avatar billede forvirret Nybegynder
28. januar 2005 - 13:17 #4
slut