Avatar billede zandman Nybegynder
25. september 2004 - 01:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort skal jeg vælge? Er Asus 5750 med 256 ram godt?

Jeg er ved at stykke en ny computer sammen. Jeg søger et grafikkort til en pris mellem 1000 - 1500 kr.

Jeg har selv tænkt på at købe følgende:
Asus GeforceFX Extreme N5750 / 256MB DDR
Model:  AEN5750/TD/256
Chipset:  GeForce FX 5750
Core Clock:  400 MHz
Ram:  256MB DDR
Memory Clock:  550 MHz

Men kan ikke finde ud af om det er godt og om det er en ægte PCI Express kort eller om det bare er med converter.

Det skal bruges i bundkortet:
ATX Intel 915P chipset
Produktinfo:
Intel 915P / PCI-Ex16/PCI-Ex1/PCI / 6xDDR / Socket 775 / ATX
Model:P5GDC-DELUXE

Er der nogen der kan sige om det er et godt kort eller evt. foreslå et bedre kort i samme prisklasse. Det skal helst være pci express.

Ser frem til et svar da grafikkortmarkedet er en jungle. Har brugt 5 timer på det nu...
Avatar billede fishbrain Nybegynder
25. september 2004 - 08:51 #1
Hejsa...

Jeg synes ikke du skal købe GeForce, et Radeon vil slå det betydeligt :)

Hvis du er villigt til at slippe 1239 kr kan du få et 256 MB Radeon X600 Pro PCI-Express.

Link: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340759

Det er noget bedre end GF 5750 kortet.
Avatar billede zandman Nybegynder
08. november 2004 - 00:15 #2
Jeg har benyttet mig af dit råd og købt et asus radion x600 pro kort. Den gør det udemærket. Ligger du et svar så jeg kan lukke denne tråd?
Avatar billede zandman Nybegynder
13. december 2004 - 17:09 #3
Nu lukker jeg selv dette spørgsmål. Fishbrain hvis du ønsker point så skriv.